Clinton wydała 600 tys. na lajki na Facebooku. "Żeby nas ludzie lubili"

Clinton wydała 600 tys. na lajki na Facebooku. "Żeby nas ludzie lubili"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Hillary Clinton, FOT.ABACAUSA/NEWSPIX.PLŹródło:Newspix.pl
630 tys. dolarów - tyle z kieszeni podatników wydał Departament Stanu na zwiększenie liczby "polubień" swojej strony na Facebooku - donosi dziennikarka CNN Ashley Killough. "Sekretarz Hilary Clinton naprawdę chciała, żeby ludzie lubili Departament Stanu. Tak bardzo tego chce, że departament wydał ponad 600 tys. dolarów z kieszeni podatników na lajki" - tłumaczyła rzecznika Departamentu Stanu Jen Psaki.
O popularności stron na Facebooku świadczą przede wszystkim "polubienia" użytkowników, czyli tzw. lajki (od ang. like - lubić). Im więcej lajków, tym większy prestiż strony. Departamentowi Stanu na "polubieniach" ich strony zależało szczególnie mocno. Po inspekcji Biura Inspektora Generalnego w departamencie okazało się, że resort kierowany przez Hillary Clinton wydał 630 tys. na kampanię reklamową, której celem było zwiększenie liczby lajków strony departamentu na Facebooku - informuje CNN. Skutkiem kontroli były drastyczne cięcia w departamencie w części budżetu przeznaczonej na media społecznościowe.

"Wielu w biurze krytykuje tę kampanię jako kupowanie fanów, którzy może i kliknęli raz w stronę i polubili zdjęcie, ale tak naprawdę temat ich nie interestuje i więcej zaangażowania z ich strony już nie było" - czytamy w raporcie. Liczba polubień strony Departamentu Stanu wzrosła z 100,000 do ponad dwóch i pół miliona. Obrońcy kampanii twierdzą, że była ona potrzebna, gdyż dzięki niej, wielu obywateli otrzymuje powiadomienia ze strony departamentu.

Hillary Clinton ustąpiła z funkcji szefa Departamentu Stanu 1 lutego. Zastąpił ją były kandydat na prezydenta USA John Kerry.

sjk, CNN