Russia Today: To przywódcy Majdanu wynajęli snajperów

Russia Today: To przywódcy Majdanu wynajęli snajperów

Dodano:   /  Zmieniono: 16
Catherine Ashton (fot. mat. prasowe UE)
Russia Today ujawnia podsłuchaną rozmowę Catherine Ashton. Ma być dowodem na to, że snajperów wynajęli przywódcy Majdanu - podaje TOK FM.
- Snajperzy, którzy strzelali do demonstrantów i policji w Kijowie, zostali rzekomo wynajęci przez przywódców Majdanu - ujawnia portal "Russia Today". Informacje te mają pochodzić z przecieku rozmowy telefonicznej, którą 25 lutego odbyła z estońskim ministrem spraw zagranicznych Urmasem Paetem Catherine Ashton, wysoki przedstawiciel Unii do spraw zagranicznych i polityki bezpieczeństwa.

- Oni zaczynają coraz mocniej wierzyć, że za działaniami snajperów nie stał Janukowycz, ale ktoś z nowej koalicji - mówił Paet. - Myślę, że chcemy to zbadać. To interesujące, Boże - odpowiedziała Ashton. "Russia Today" poinformowała o rozmowie dzisiaj, po tym jak w sieci pojawiło się nagranie rozmowy - podaje TOK FM.

W momencie nagrania rozmowy szef estońskiego MSZ przebywał w Kijowie. Paet w rozmowie powołuje się na opinie lekarza, który miał zajmował się rannymi i zabitymi na Majdanie.

 - A po drugie, to dość niepokojące, ta sama Olga [Bogomolets] powiedziała, że wszystkie dowody wskazują, że ludzie z obu stron, którzy zostali zabici przez snajperów, wśród nich policjanci i ludzie z ulicy, oni zostali zabici przez tych samych snajperów, strzelających do ludzi z obu stron - powiedział Paet. - Ona pokazała mi też kilka zdjęć - powiedziała, że jako lekarz może powiedzieć, że to jest ten sam charakter pisma, ten sam rodzaj pocisków. To jest naprawdę niepokojące, że teraz nowa koalicja, że oni nie chcą zbadać, co się tak naprawdę stało - dodał.

Russia Today  twierdzi, że nagranie wysłali do sieci wierni Wiktorowi Janukowyczowi funkcjonariuszy Służby Bezpieczeństwa Ukrainy. Warto dodać, że zaskakuje wysoka jakość nagrania.

Przypominamy, że Russia Today informuje o wydarzeniach na Ukrainie w sposób właściwy dla większości rosyjskich mediów. Ostatnio szef polskiego MSZ Radosław Sikorski napisał o tej telewizji, że "wyznacza nowe standardy obrzydliwej propagandy":
TOK FM, tk
 16

Czytaj także