Polska Miss World

Polska Miss World

Zwyciężczyni Miss World Poland 2015, która pojedzie na światowy finał konkursu do Chin, będzie najpiękniejszą promocją naszego kraju.

5 października w warszawskiej Endorfinie odbył się finał konkursu Miss World Poland. Spośród 14 finalistek jury wybrało zwyciężczynię, która 19 grudnia będzie reprezentowała Polskę podczas wyborów Miss Świata w Chinach. Tytuł najpiękniejszej i prawo udziału w konkursie Miss Świata zdobyła Marta Pałucka z Sopotu. I Wicemiss World została Natalia Tomczyk z Poznania, II Wicemiss – Katarzyna Włodarek z Wielunia. Marta Pałucka ma 23 lata. Jest instruktorką jeździectwa, ukończyła gospodarkę przestrzenną na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego. Kontynuuje studia na Wydziale Zarządzania,specjalizacja: menedżer, a od listopada planuje rozpocząć nowo utworzony kurs podyplomowy „Psychologia w jeździectwie” w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie. I ma nadzieję, że nadal będzie mogła się uczyć oraz łączyć swoje pasje. Na ile pozwoli na to wypełnianie obowiązków królowej piękności – czas pokaże.

NOWE ZASADY

Konkurs, po raz pierwszy pod marką Miss World Poland, jest organizowany na licencji Miss World – największego takiego przedsięwzięcia na świecie. W tym roku organizatorzy we wszystkich krajach zrezygnowali z pokazów uczestniczek w strojach bikini. – Kandydatka na miss to nie tylko ładna buzia i idealne wymiary. W Miss World Poland biorą udział kobiety silne, przebojowe, z pomysłem nasiebie. Chcemy pokazać światu, że uroda Polek dorównuje ich inteligencji, wykształceniu i charakterowi – mówi Elżbieta Wierzbicka, odpowiedzialna za organizację Miss World Poland. Jak podkreśla, w tym roku w finale znalazły się dwie studentki medycyny, wiele uczestniczek kończy drugi kierunek studiów i prowadzi działalność charytatywną. A wbrew stereotypom największą widownię konkursów piękności na świecie stanowią nie mężczyźni, ale kobiety.

Jeśli już mowa o widowni, to światowy finał Miss World plasuje się na trzeciej pozycji pod względem oglądalności, po ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich i mistrzostwach świata w piłce nożnej. To świetna promocja kraju organizatora, stąd o ten przywilej zazwyczaj toczy się zacięta rywalizacja. Tegoroczny finał odbędzie się 19 grudnia w Beauty Crown Grand Theatre w chińskim mieście Sanya. – Konkursy piękności na świecie są postrzegane jako wielkie wydarzenia medialno-promocyjne. Finalistki Miss World stają się swoistymi ambasadorkami swoich krajów – podkreśla Elżbieta Wierzbicka, która współpracuje z Julią Morley, dyrektor konkursu Miss World.

SZEROKA PROMOCJA

Wybory Miss World są organizowane od 1951 r. Polska ma na koncie wiele sukcesów, wśród nich tytuł Miss World 1989 dla Anety Kręglickiej, III Wicemiss 1992 dla Ewy Wachowicz czy ten sam tytuł dla Katarzyny Borowicz w 2004 r. Biuro Miss World Poland od 2015 r. jest jedynym licencjonowanym podmiotem, który na mocy umowy z Miss World Organization ma prawo wyłonić i delegować polską kandydatkę do tytułu Miss Świata. Partnerem Miss World Poland 2015 był „Wprost”. ■

©� WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE

Okładka tygodnika WPROST: 42/2015
Więcej możesz przeczytać w 42/2015 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0