Naukowcy odkryli sposób na przedłużenie ludzkiego życia?

Naukowcy odkryli sposób na przedłużenie ludzkiego życia?

Dodano:   /  Zmieniono:
Naukowiec (fot. BillionPhotos/fotolia.pl)
Cząsteczki białka, zwane GSK-3, są odpowiedzialne za skracanie naszego naturalnego życia. Według najnowszego badania, jeśli zostałyby one skutecznie usunięte z naszego organizmu, moglibyśmy żyć dłużej.

Eksperymenty przeprowadzano na muszkach owocówkach, które również posiadają białko GSK-3.  - Podczas gdy do ich organizmów została wprowadzona cząsteczka litu, działanie białka zostało zahamowane, a życie muszek wydłużało się o 16 procent. To budzi nadzieje, że lit, albo inny podobny lek z mniejszą ilością skutków ubocznych może się przyczynić do przedłużenia naszego życia.

- Co ważniejsze, wiedza ta może pozwolić na zapobieganie występowaniu chorób związanych z wiekiem, takich jak choroba Alzheimera, cukrzyca, czy choroba Parkinsona - powiedział dr Jorge Ivan Castillo-Quan, główny autor badania. - Jesteśmy podekscytowani GSK-3. Perspektywa wczesnego wykrywania chorób oraz przedłużania ludzkiego życia jest ekscytująca - dodał naukowiec.  Doktor tłumaczył, że lek mógłby potencjalnie wydłużyć nasze życie od siedmiu do dziesięciu lat.

Warto jednak pamiętać, że nadmierne spożywanie litu może mieć liczne skutki uboczne takie jak wystąpienie choroby afektywnej dwubiegunowej, uczucie ciągłego zmęczenia czy otępienie.

Naukowcy będą teraz prowadzić badania nad GSK-3 na myszach. Jeśli ich przypuszczenia zostaną potwierdzone, kolejny etap badań będzie prowadzony na ludziach. Eksperymenty są prowadzone przez naukowców z instytutu Maxa Plancka. Ich wyniki zostały opublikowane w czasopiśmie Cell Report.

Independent