Otrzymał pan Innowatora Wprost 2017 za stosowanie autorskich i innowacyjnych modeli sprzedaży e-commerce. Na czym polega innowacyjność tych rozwiązań?
Na włączeniu nowoczesnych rozwiązań praktycznej psychologii do działań marketingu digitalowego, który polega na wykorzystaniu mediów cyfrowych w dotarciu do określonych grup docelowych. Tworzymy profile behawioralne odbiorców, do których docieramy wielokanałowo ze spersonalizowanymi komunikatami. Kluczowe w tym aspekcie jest wykorzystanie nowych mediów, przede wszystkim społecznościowych. Działamy na Facebooku w skali globalnej i tworzymy nowe formaty na YouTubie. W kampaniach e-commerce stosujemy wiele rozwiązań, m.in. marketing behawioralny, w którym chodzi o nakierowanie uwagi użytkownika internetu na określone treści na podstawie jego wcześniejszych zachowań, kontentowy – czyli marketing treści, remarketing, polegający na powtórzeniu przekazu reklamowego użytkownikom, którzy np. odwiedzili naszą stronę, oraz sprzedaż w mediach społecznościowych. Nasze ostatnie szkolenie online zgromadziło na żywo ponad 40 tys. osób.
Jury doceniło też pana działania na rzecz brandingu cyfrowego oraz rozwoju edukacji e-learningowej.
Na temat brandingu cyfrowego, czyli budowania wizerunku w przestrzeni YouTube, prowadziłem badania i poświęciłem temu pracę doktorską, a wiedzę zdobytą w trakcie jej pisania wykorzystuję w kursach online i kanałach społecznościowych. Moja firma jest też pionierem e-learningowych kampanii digitalowych w tej części Europy. Promuję przede wszystkim wykorzystanie e-learningu do nauki umiejętności miękkich, które związane są m.in. z komunikacją, umiejętnościami interpersonalnymi i społecznymi czy inteligencją emocjonalną. W Polsce takich umiejętności nie uczy się w szkołach, ale współczesny rynek pracy ich wymaga. Według badań CareerBuilder aż 71 proc. amerykańskich pracodawców uważa, że EQ, czyli inteligencja emocjonalna, jest czynnikiem istotniejszym od IQ. A edukacja e-learningowa umożliwia dostęp do miękkich umiejętności dużemu gronu odbiorców relatywnie niewielkim kosztem. W ostatnich trzech latach z tworzonych przeze mnie kursów skorzystało ponad 30 tys. osób. Aby promować ideę lifelong learningu, czyli rozwijania się i uczenia na każdym etapie życia, zmieniłem również model szkoleń stacjonarnych na model mieszany, w którym oprócz kilkudniowych warsztatów wspieramy codzienny rozwój kursantów przez platformę e-learningową.
Czy te rozwiązania mają szansę się spopularyzować?
Oczywiście. Stworzony przeze mnie model Mixed Mental Arts jest coraz bardziej popularny zarówno wśród odbiorców indywidualnych, jak i biznesowych. Chodzi tu o naukę, która łączy narzędzia psychologiczne z różnych dziedzin, aby powstały praktyczne modele zmiany, i aplikuje je w pięciu obszarach biznesu i życia osobistego: marketingu, samorealizacji, zarządzaniu, relacjach i duchowości. To samo dotyczy rozwiązań e-learningowych. Według raportu „E-learning market trends and forecast 20172021” wartość globalnego rynku e-learn ingu w 2015 r. wyniosła ponad 165 mld dolarów. Prawdopodobnie ta kwota wzrośnie o 5 proc. w latach 2016-2023, przekraczając 240 mld dolarów. Już teraz e-learning jest szeroko rozpowszechniony na uczelniach wyższych. Rośnie też znaczenie e-learningu korporacyjnego, czyli skrojonych na miarę potrzeb danej organizacji kursów online lub wręcz digitalowych ścieżek rozwoju dla pracowników. Tym też zawodowo się zajmuję. Przyszłościowym trendem w rozwiązaniach dla odbiorców indywidualnych jest mikro e-learning, polegający na krótkich, spersonalizowanych komunikatach edukacyjnych, które są bodźcami systematycznie stymulującymi rozwój użytkownika w wybranych przez niego dziedzinach.
Wprowadza pan właśnie swoją firmę na rynek amerykański. Co dalej się wydarzy?
To plan na najbliższe lata. Nie rezygnuję z działalności w Polsce. Na grudzień planuję premierę najnowszego kursu online dotyczącego motywacji. Nieustannie rozwijam nasze produkty i proces sprzedażowy na bazie nowych rozwiązań technologicznych.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.