Telefon firmowy

Telefon firmowy

Dodano:   /  Zmieniono: 
Dla klientów biznesowych operatorzy GSM przygotowują specjalne oferty
 

Tańsze połączenia, darmowe aparaty, minimalne opłaty za połączenia pomiędzy pracownikami, kilkunastoprocentowe upusty, indywidualnie przydzielane numery telefonów - w taki sposób operatorzy sieci telefonii komórkowych kuszą klientów biznesowych. Użytkownicy korporacyjni, korzystający na ogół z kilkudziesięciu lub kilkuset telefonów, przeprowadzający w sumie tysiące rozmów dziennie, są dla każdej sieci najbardziej atrakcyjnym klientem. Wprowadzenie w firmie zasady korzystania z jednego operatora potrafi przynieść obniżkę kosztów użytkowania telefonów nawet do 50 proc.
Właściciel bądź przedstawiciel firmy, który chce kupić kilka lub kilkanaście aparatów z aktywacją, z pewnością nie będzie stał w kolejce w punkcie dealerskim. Po telefonicznym uzgodnieniu terminu pojawi się u niego przedstawiciel operatora, aby uzgodnić szczegółowe warunki przyszłej współpracy. Poszczególni operatorzy wprowadzili indywidualne zasady ustalania opłat aktywacyjnych. Bodaj najbardziej elastyczny jest pod tym względem Polkomtel, operator sieci Plus GSM, chwalący się przejęciem największej części biznesowych klientów. Biorąc pod uwagę, że osoby korzystające z taryf biznesowych przeprowadzają zwykle wiele rozmów, istotna staje się kwota do zapłacenia za połączenia. Każdy z operatorów rozlicza takiego klienta na preferencyjnych warunkach. Kusi tańszymi połączeniami i rabatami. Jeśli abonent ma większą liczbę aktywacji na koncie, zostaje włączony do VPN, czyli specjalnej wewnętrznej grupy abonenckiej.
Operatorzy zachęcają do prowadzenia rozmów zagranicznych. W niektórych (najwyższych) taryfach opłata za połączenia międzynarodowe liczona jest jedynie według stawek TP SA bez pobierania marży przez operatora. Nie nalicza się też opłat za większość usług dodatkowych. Zwłaszcza w najdroższych, biznesowych taryfach korzystanie z wielu usług jest wliczone w cenę abonamentu. Bezpłatnie uruchamiana jest na przykład transmisja danych i faksów, przeglądanie serwisów informacyjnych. Szczegóły umów są, rzecz jasna, tajemnicą handlową firmy, ale już ze wstępnych wyliczeń wynika, że upusty są znaczne.
Abonenci mogą także wynegocjować korzystanie z oferty niedostępnej dla przeciętnego użytkownika. Operatorzy zwykle testują w ten sposób nowe usługi. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na inne, dodatkowe formy komunikowania się, na przykład poprzez wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych (SMS). Jedna z firm w ten sposób przesyła raporty fiskalne. Niektórzy korporacyjni abonenci decydują się wykorzystać dostęp do Internetu i systemu WAP. Dzięki temu informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania instytucji mogą być dostarczane wszystkim osobom z zespołu. Firmy ochroniarskie zapewniły sobie w ten sposób komunikację alarmową.
Na przykład w rejonach, gdzie zasięg nie jest najlepszy, operator skłonny jest nawet do postawienia w firmie niewielkiego nadajnika BTS. Gwarantuje on lepszą jakość połączeń, a dodatkowo rozmowy lokalne prowadzone w jego zasięgu mogą być tańsze.
Więcej możesz przeczytać w 16/2000 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

 0