Kopyto na nodze

Kopyto na nodze

Dodano:   /  Zmieniono: 
Projektanci sportowej odzieży coraz bardziej naśladują kreatorów mody. Znacznie częściej wykorzystują najnowsze technologie i materiały, wprowadzają nowe wzory i kolory
Buty z podeszwami przypominającymi racice kozic górskich konkurują z modelami w stylu retro.
Modne obuwie sportowe na co dzień będzie przypominało tego lata noszone we wcześniejszych dekadach. Nike, Reebok, Puma i Adidas wprowadziły na rynek modele nawiązujące stylistyką do lat 70. Podeszwa zrobiona jest ze zwykłej pianki poliuretanowej, przyklejone lub przyszyte noski są doskonale widoczne. Obowiązuje minimalizm, jeśli chodzi o ozdoby - najmodniejsze buty mają przypominać kształtem te, które nosił Tom Hanks w filmie "Forrest Gump".
W tym sezonie - podobnie jak w latach ubiegłych - trwa rywalizacja o tytuł "butów no.1 do jazdy na deskorolce". Wykonane z nubuku, zamszu lub canwasu (tkanina przypominająca fakturą grube płótno żeglarskie) będą mieć najczęściej jasnopomarańczową podeszwę ze zwykłego kauczuku, która doskonale trzyma się podłoża. Adidas zaproponował na ten sezon kilkanaście nowych modeli pod nazwą urban. Podobne przygotowały Puma i Reebok.
Inaczej będą wyglądały buty dla uprawiających sporty wyczynowe. Firma Nike oferuje biegaczom nowy model. W laboratoriach tej firmy opracowano podeszwę G-Tek. Imituje ona kształt kopyta górskiej kozicy, dzięki czemu znacznie lepiej "chwyta" wszelkie nierówności terenu. Z kolei w obuwiu Reeboka najważniejszy jest system DMX. Przepływ powietrza w dziesięciu komorach połączonych kanalikami powoduje, że kształt podeszwy dostosowuje się do kształtu stopy, co wpływa na komfort biegu.
Rewolucja - i spore wydatki - czeka grających w tenisa i koszykówkę. Projektanci obuwia dla tych pierwszych postanowili zrezygnować z tradycyjnej bieli. Coraz modniejsze są buty granatowe i czarne ze srebrnymi wstawkami.
Koszykarze, którzy do niedawna za najlepszy model butów uważali noszony przez Michaela Jordana (Nike Air), powoli zmieniają upodobania. Popularność zdobywają natomiast wzory firmowane przez kolejne gwiazdy tej dyscypliny, jak Kobe Bryant (Adidas) i Gary Paiton (Nike). Buty, w których oni grają, wyposażone są w zabudowane stabilizujące poduszki powietrzne.
W tym sezonie najwięksi światowi producenci odzieży sportowej zrezygnowali z krzykliwych kolorów. Niepodzielnie będą królować - jak przed kilku laty - barwy ziemi: brąz, beż, odcienie szarości oraz złamane biel i czerń. Tę paletę uzupełnia jasnoniebieski i ciemnozielony. Z materiałów w barwach ziemi największe firmy sportowe szyją dziś - oprócz butów - także dresy, koszulki i spodenki. Nike lansuje dodatkowo kolor jasnoniebieski. Reebok wprowadził na rynek kolekcję urban - koszulki i bluzy poddane praniu enzymatycznemu sprawiają wrażenie znoszonych, wyblakłych i rozciągniętych.
W barwach ziemi nie będą utrzymane jednak stroje kąpielowe. Wyprodukowane przez firmy Speedo lub O'Neill są albo bardzo kolorowe, albo nawiązujące stylistyką do lat 70. Najnowsze są uszyte z tkanin z filtrem UV.
Bardzo modne będą kurtki. Przypominają pochodzące z demobilu (Reebok) bądź mają prosty krój (Nike, O'Neill).
Hitem sezonu staną się kapelusze. Znajdują się w kolekcjach wszystkich firm liczących się na rynku. Kształtem nie odbiegają od tych, w których polscy turyści zwiedzali kraj i świat w latach 70. i 80. - W tym sezonie na kapeluszach znajduje się niewielkie logo. Są uszyte tak, jakby zostały zrobione na drutach.
Inaczej będą się ubierały kobiety ćwiczące w sali w celu poprawienia sylwetki. Na zajęciach aerobiku skończą się pokazy nagości. Koszulki zasłonią brzuch. Wykonano je z tkanin pochłaniających pot i "oddychających". Skarpety do uprawiania aerobiku oraz innych sportów wymagających dużego wysiłku fizycznego (lansowane są krótkie) wzbogacono amicorem, tkaniną o właściwościach antygrzybicznych.
Bardzo popularne w tym sezonie staną się sportowe dodatki. Plecaki wykonane są praktycznie według jednego wzoru: na jedno ramię, z kieszonką na telefon komórkowy. Modne jest logo dobrego producenta, widoczne dopiero po uważnym przyjrzeniu się.

Więcej możesz przeczytać w 19/2000 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

 0