Komputery zmieniają Polskę. Do niedawna zasługiwaliśmy na opinię kraju niewiele lepszego od Białorusi.
"Polska jest najszybciej rozwijającym się rynkiem teleinformatycznym w Europie Wschodniej. Wyprzedza w liczbie sprzedanych komputerów nawet Rosję, która jest czterokrotnie większa pod względem populacji" - twierdzi najnowszy raport International Data Corporation. Internet jest w naszym kraju bardziej upowszechniony niż w najbiedniejszych państwach Unii Europejskiej.
Co dziewiąty Polak ma telefon komórkowy. Konkurencja mobilnej telekomunikacji zmusza TP SA, niedawno wszechwładnego monopolistę, do walki o klientów. W tym roku Telekomunikacja Polska ma zróżnicować abonament, wprowadzić pocztę głosową i wiele usług internetowych. Globalizacja telekomunikacji, wolny rynek, trudność w kontrolowaniu cyfrowego świata spowodują, że każdy będzie mógł być nadawcą, odbiorcą i operatorem. Nie ostaną się w przyszłym świecie koncesje, regulacje i przydziały.
Internet zmienia świat. Połączenie wielkiego koncernu medialnego Time Warner i firmy America Online to przełomowe wydarzenie nie tylko dla komputerowców. Po raz pierwszy przedsiębiorstwo żyjące z wirtualnej rzeczywistości na tak dużą skalę przejęło akcje potentata filmowego, wydawniczego i telewizyjnego. Internetowa spółka, która jeszcze kilka lat temu zatrudniała kilkadziesiąt osób, przejęła kierownictwo między innymi w CNN, "Time", HBO, Warner Brothers. Coraz mniej osób ma wątpliwości, że już na początku XXI w. Internet będzie dominującym medium. Każda gazeta, telewizja i radio powinny szukać swojego sieciowego partnera.
Serwisy WWW, poczta elektroniczna, sieciowe listy dyskusyjne zmieniają także nasz tygodnik. Za kilka dni rozpoczną się największe polskie targi informatyczne Komputer Expo 2000. Po raz pierwszy patronuje im "Wprost". Na naszym stoisku będzie można założyć konto poczty elektronicznej, przeczytać wydanie tygodnika on line, podyskutować w internetowej kawiarence. Prof. Władysław Turski powiedział kiedyś, że Polakom bardziej potrzebne są infostrady niż autostrady. I rzeczywiście. - Gdyby drogi szybkiego ruchu budowano tak szybko, jak rozwija się polska telefonia, to mielibyśmy już w kraju cztery tysiące kilometrów autostrad - uważa prezes TP SA Paweł Rzepka. A gdyby środki przeznaczone na autostrady spożytkować na budowę infostrady?
Co dziewiąty Polak ma telefon komórkowy. Konkurencja mobilnej telekomunikacji zmusza TP SA, niedawno wszechwładnego monopolistę, do walki o klientów. W tym roku Telekomunikacja Polska ma zróżnicować abonament, wprowadzić pocztę głosową i wiele usług internetowych. Globalizacja telekomunikacji, wolny rynek, trudność w kontrolowaniu cyfrowego świata spowodują, że każdy będzie mógł być nadawcą, odbiorcą i operatorem. Nie ostaną się w przyszłym świecie koncesje, regulacje i przydziały.
Internet zmienia świat. Połączenie wielkiego koncernu medialnego Time Warner i firmy America Online to przełomowe wydarzenie nie tylko dla komputerowców. Po raz pierwszy przedsiębiorstwo żyjące z wirtualnej rzeczywistości na tak dużą skalę przejęło akcje potentata filmowego, wydawniczego i telewizyjnego. Internetowa spółka, która jeszcze kilka lat temu zatrudniała kilkadziesiąt osób, przejęła kierownictwo między innymi w CNN, "Time", HBO, Warner Brothers. Coraz mniej osób ma wątpliwości, że już na początku XXI w. Internet będzie dominującym medium. Każda gazeta, telewizja i radio powinny szukać swojego sieciowego partnera.
Serwisy WWW, poczta elektroniczna, sieciowe listy dyskusyjne zmieniają także nasz tygodnik. Za kilka dni rozpoczną się największe polskie targi informatyczne Komputer Expo 2000. Po raz pierwszy patronuje im "Wprost". Na naszym stoisku będzie można założyć konto poczty elektronicznej, przeczytać wydanie tygodnika on line, podyskutować w internetowej kawiarence. Prof. Władysław Turski powiedział kiedyś, że Polakom bardziej potrzebne są infostrady niż autostrady. I rzeczywiście. - Gdyby drogi szybkiego ruchu budowano tak szybko, jak rozwija się polska telefonia, to mielibyśmy już w kraju cztery tysiące kilometrów autostrad - uważa prezes TP SA Paweł Rzepka. A gdyby środki przeznaczone na autostrady spożytkować na budowę infostrady?
Więcej możesz przeczytać w 4/2000 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.