Odpowiedzialne zarządzanie na podstawie standardów

Odpowiedzialne zarządzanie na podstawie standardów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Nadal niewiele firm zna standardy dotyczące odpowiedzialności społecznej i z nich korzysta. Ich liczba jednak rośnie.
Gdy w Google wpiszemy hasło „CSR”, pojawiają się 243 mln wyników. Gdy wpiszemy „CSR definition”, wyszukiwarka pokazuje 8,5 mln trafień. Mimo to, według badań przeprowadzonych przez PwC oraz SMG/KRC MillwardBrown dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, tylko 31 proc. przedsiębiorców w Polsce spotkało się z pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu.

CSR jest pojęciem bogatym; przechodziło ewolucję zarówno w kontekście tematyki, którą to zagadnienie podejmuje, jak też roli CSR w organizacji i w społeczeństwie. Od dyskusji dotyczących konkretnych zagadnień, takich jak problemy społeczne, ekologia, prawa pracownicze, doszliśmy do momentu, gdy CSR jest traktowana jako podejście do zarządzania, dzięki któremu organizacja buduje długoterminowe, stabilne relacje z interesariuszami.

Warto podkreślić trzy elementy, które wydają się kwintesencją dojrzałego podejścia do społecznej odpowiedzialności.

Odpowiedzialne zarządzanie organizacją jest procesem wspierającym podstawowe cele działalności tej organizacji, jakim w wypadku przedsiębiorstwa jest wypracowywanie zysku. Tym samym działania firm, które nie mają uzasadnienia biznesowego (rozumianego także jako wsparcie np. dla marki czy reputacji), trudno traktować jako odpowiedzialne zarządzanie.
Więcej możesz przeczytać w 44/2012 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.