Najciekawsze projekty CSR

Najciekawsze projekty CSR

Dodano:   /  Zmieniono: 
Przedstawiamy najciekawsze projekty z zakresu CSR, czyli jak firmy pomagają najbardziej potrzebującym – planecie, pracownikom i lokalnym społecznościom.

ePruf – Program 60+

Program 60+ jest ogólnopolską inicjatywą sektora farmaceutycznego, którego celem jest obniżenie cen leków dla osób po 60. roku życia. Dzięki niemu seniorzy zaoszczędzili dotychczas ponad 152 mln zł. Z inicjatywy programu jest realizowana społeczno-edukacyjna kampania na rzecz osób 60+ zrzeszająca instytucje i organizacje statutowo zaangażowane w poprawę bytu seniorów. Celem kampanii jest prowadzenie debaty społecznej na temat potrzeb osób starszych. Organizatorem programu jest należąca do Pelion Healthcare Group spółka ePruf, a partnerem m.in. MPiPS.

Przyjaźni bieganiu

PKP Cargo – największy polski kolejowy przewoźnik towarowy – prowadzi działania na rzecz nie tylko ochrony środowiska, ale także promocji biegania. Od 2012 r. w PKP Cargo działa program „Firma przyjazna bieganiu”. Celem akcji jest przede wszystkim propagowanie wśród pracowników aktywnego i zdrowego trybu życia. Spółka nawiązała współpracę z fundacją Biegamy z Sercem, dzięki czemu promuje łączenie aktywności sportowej pracowników z pomocą innym.

Tornister pełen uśmiechów

Ponad 20 tys. podręczników i zestawów książek o wartości blisko miliona złotych przekazały bezpłatnie podopiecznym Caritas wydawnictwa z Porozumienia Nowoczesna Edukacja (WSiP, Nowa Era, Pearson, Oxford University Press, Macmillan, Cambridge University Press, Żak, LektorKlett i Zamkor). Celem akcji „Tornister pełen uśmiechów” jest zwiększenie szans edukacyjnych uczniów poprzez przekazanie wyprawek szkolnych najbardziej potrzebującym.

Biedronka dba o zdrowie

Odpowiedzialna polityka pracownicza staje się coraz bardziej istotnym elementem strategii polskich firm. W 2013 r. sieć sklepów Biedronka już po raz dziewiąty zaprosiła swych pracowników do udziału w bezpłatnych badaniach profilaktycznych „Razem zadbajmy o zdrowie”. W tej edycji wysłano zaproszenia do wzięcia udziału w badaniach do ponad 40 tys. pracowników. Akcji towarzyszyła kampania promująca zdrowy tryb życia skierowana również do klientów.

Skokowe szkółki piłkarskie

Od 2010 r. SKOK Wołomin wspiera Akademię Młodego Piłkarza GOOL – czyli szkółki piłkarskie dla dzieci w wieku od czterech do 11 lat. W ciągu trzech lat Akademia otworzyła 15 szkółek na terenie woj. mazowieckiego, w których ćwiczy blisko 500 dzieci. Zakupiony został nowy, profesjonalny sprzęt. Akademia organizuje dwa razy w roku imprezy okolicznościowe, tj.: Wielką Rywalizacją Miast AMP GOOL i Wielki Turniej Mikołajkowy AMP GOOL o Puchar Prezesa SKOK Wołomin.

e-Aktywni 50+

Wielkopolski operator telekomunikacyjny, firma Inea, podjął walkę z wykluczeniem cyfrowym osób powyżej 50. roku życia, które nie korzystały z internetu. Zorganizowano cykl szkoleń w zakresie obsługi komputera i korzystania z sieci. W ramach akcji e-Aktywni 50+ przeszkolono już około tysiąca osób.

Energia słów

Poprzez akcję „Energia słów” Polska Grupa Energetyczna wyjaśnia najmłodszym zagadkę wytwarzania prądu z odnawialnych źródeł energii. Każdy może wziąć udział w akcji. Wystarczy przekazać słowa za pomocą aplikacji dostępnej na stronie akcji „Energia słów”, a zaangażowani w nią artyści ułożą z nich bajki o tym, skąd się bierze prąd i czym są zielone źródła energii. W ten sposób słowa służą jako odnawialny surowiec energetyczny.

Teraz Polska z misją

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” od ponad 20 lat wyróżnia najlepsze polskie marki i działa na rzecz rozwoju CSR. Wraz z Krajową Izbą Gospodarczą organizuje konkurs o tytuł Pracodawca Godny Zaufania, w którym są wyróżniane firmy dbające o swoich pracowników.

Odpowiedzialne ministerstwo

„Rozwój odpowiedzialnego biznesu” w ramach Akademii CSR jest ogólnopolską akcją Ministerstwa Skarbu Państwa i „Pulsu Biznesu”, której inicjatorem jest minister Rafał Baniak. W ramach projektu na terenie całej Polski organizowane są konferencje dla przedsiębiorców na temat stosowania CSR. Ważnym aspektem spotkań jest promowanie dobrych praktyk spółek Skarbu Państwa wśród mniejszych firm. ■

Wszystkie wyróżnione projekty CSR na stronie www.wprost.pl

Więcej możesz przeczytać w 42/2013 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.