Promocja i eksport

Dodano:   /  Zmieniono: 
Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej przyczynia się do rozwoju poszczególnych przedsiębiorstw, a tym samym całego regionu. W jego ramach PAIiIZ m.in. pomaga przedsiębiorcom pokazać swój potencjał światu, co przekłada się na zyski nie tylko za granicą, ale również w kraju.

Wostatnich latach Polska wzmocniła swoją pozycję na gospodarczej mapie świata. Kryzys, który mocno wpłynął na Europę, dla Polski okazał się łaskawy. Dziś kraj jest kojarzony ze stabilnością i wiarygodnością ekonomiczną, czyli najważniejszymi atutami dla biznesu. Polskie firmy należą do najbardziej ekspansywnych w Europie Środkowej. Według szacunków w ciągu najbliższych lat odsetek polskich firm, które chcą prowadzić działalność biznesową za granicą, wzrośnie niemal dwukrotnie – dzisiaj 6 proc. firm generuje za granicą 41 proc. lub więcej swoich przychodów, a za trzy lata będzie ich 17 proc. Ekspansja na rynki zagraniczne, w tym pozaunijne, ma wiele plusów. Poza dywersyfikacją geograficzną polskiego eksportu i uniezależnieniem się od jednego rynku stwarza bowiem możliwość wzmacniania znaczenia marki na rynku rodzimym – sukces poza granicami kraju podnosi wartość firmy i jej produktów w oczach polskiego klienta.

Wykorzystać swój czas

Więcej możesz przeczytać w 48/2013 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.