Z blisko 300 tys. wniosków w programie 500+, jakie do czwartku zostały złożone drogą elektroniczną, 95 proc. zostało nadanych ze stron internetowych banków. Czy to nie jest porażka budowanej przez tyle lat i za ogromne pieniądze e-administracji?
Spodziewaliśmy się tego, że większość wniosków zostanie nadana przez kanały bankowe. Systemy bankowe są intuicyjne, ludzie je znają… Aplikacje administracji są mało przyjazne, a więc mało popularne. Widać, że te systemy budowali urzędnicy, których myślenie sprowadzało się do tego: jesteś obywatelu opanowany monopolem państwa, musisz korzystać z usług administracji, więc ciesz się, że w ogóle masz z czego.
Archiwalne wydania Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Komentarze
Kobieto jest proste i darmowe rozwiązanie. Nazywa się GPG i każdy obywatel mógłby po weryfikacji klucza kryptograficznego kontaktować się z urzędami. Te same funkcje co ePUAP a 120mln zł zostałoby w kasie państwa.