Poczta przejmie dane. „Liczba płacących abonament wzrośnie dwukrotnie”

Poczta przejmie dane. „Liczba płacących abonament wzrośnie dwukrotnie”

Telewizja, kamery (fot. bepsphoto / Fotolia)
Szef Rady Mediów Narodowych, Krzysztof Czabański w wywiadzie dla „Wprost” zdradza szczegóły projektu nowej ustawy mającej poprawić ściągalność abonamentu.

Jak ujawnia Czabański, ministerstwo kultury kończy już prace nad odpowiednim projektem ustawy, który do końca lutego ma trafić do rządu, a później, w ciągu kilku tygodni, do parlamentu. – Generalnie chodzi o to, by wyłapać gospodarstwa domowe, które maja radio i telewizor, ale nie płacą abonamentu – tłumaczy Krzysztof Czabański.

– Ustawa ma zobowiązać operatorów platform cyfrowych i kablówek do dostarczania Poczcie Polskiej baz danych swoich klientów. Liczymy, że dzięki temu mniej więcej dwukrotnie wzrośnie liczba osób płacących abonament – wyjaśnia, nazywając ten proces „uszczelnieniem abonamentu”.

Ma to być jedynie pierwszy krok na drodze do podreperowania budżetu mediów publicznych. Równolegle bowiem trwają prace nad krokiem drugim. Na czym będzie on polegał?

– Najprawdopodobniej abonament będą płacić nie gospodarstwa domowe, ale wszyscy płatnicy PIT, CIT i KRUS. Ściąganiem opłat będą się zajmowały urzędy skarbowe – wyjaśnia Czabański. W przypadku „kroku drugiego” abonament ma być niższy niż obecnie. „Miesięcznie byłaby to mniej więcej równowartość ceny jednej kawy”.

Co z tymi którzy nie oglądają TVP? – Nawet jeśli ktoś dziś nie ogląda telewizji i nie słucha radia, powinien płacić – mówi Krzysztof Czabański w rozmowie z „Wprost”.

Cały artykuł dostępny jest w 7/2017 wydaniu tygodnika e-Wprost.

Archiwalne wydania Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

 56

Czytaj także