Jak pomagać poprzez kupowanie

Jak pomagać poprzez kupowanie

Monika Jabłońska
Monika JabłońskaŹródło:fot. M. Zurawicz
Monika Jabłońska na co dzień mieszka w Nowym Jorku, ale już od dwóch lat tworzy „Nurture the World” – organizację pomagającą dożywiać dzieci w Polsce. Ma tak wiele energii, że w sposób naturalny zaraża innych swoją pasją. W rozmowie tłumaczy, jak kupując produkty Nurture, można zapewnić dziecku ciepły posiłek.

Maria Kądzielska: Jest pani inicjatorską projektu Nurture the World, który ma pomóc w walce z niedożywieniem wśród dzieci w Polsce. Jak duży jest problem głodu u nas w kraju i w jaki sposób z nim walczycie?

Monika Jabłońska: Problem głodu dosięga różnych zakątków świata i jest także obecny w Polsce. Ponad pół miliona polskich dzieci pozostaje niedożywionych. U nas w kraju problem okazuje się bardziej złożony, niż myślimy, bowiem dotyczy nie tylko dzieci głodnych ale i tych, których posiłek nie jest pełnowartościowy. Nurture the World to projekt, który powstał z potrzeby serca w celu walki z głodem u dzieci. Powstał, aby pomóc dożywić dzieci w szkołach i w środowiskach świetlicowych. Wspieramy projekt dożywiania dzieci, ale pośrednio także edukację. Dziecko dostaje ciepły posiłek w szkole. Nakarmione dziecko lepiej przyswaja wiedzę. Nic tak nie cieszy jak zdrowe dziecko i wyedukowane społeczeństwo.

W jaki sposób funkcjonuje Nurture the world w Polsce?

Dożywianie dzieci to finalny efekt naszego projektu. Misja Nurture zaczyna się już na etapie wytwarzania części naszych produktów w Polsce, dzięki czemu wspomagamy polską gospodarkę i przyczyniamy się do zredukowanie bezrobocia w kraju. Dodatkowo, promujemy polskie towary w kraju i za granicą. Co więcej, wspieramy lokalne organizacje charytatywne. Ostatnio weszliśmy we współpracę z Bankami Żywności.

Jakie produkty tworzycie?

W naszej ofercie są różne towary, więc każdy znajdzie coś dla siebie m.in. wysokiej jakości torby, koszulki, akcesoria i inne. Za chwilę wiosna a wraz z nią nowe rzeczy i projekty. Niebawem także ruszamy z Nurture Biznes dla firm. Ważne jest, aby wszyscy zrozumieli, jak działa i funkcjonuje koncept social business, który jest dużym novum w Polsce i pewnie minie kilka lat zanim się w pełni przyjmie. Podkreślam, że nie jesteśmy fundacją. Funkcjonujemy for-profit i działamy społecznie, płacimy podatki, pomagamy ludziom, nie wypłacamy sobie dywidend. Zysk – jeśli kiedyś się pojawi – zostanie przeznaczony na nowe produkty Nurture i przedsięwzięcia, aby dalej rozwijać firmę, tworzyć miejsca pracy oraz przede wszystkim aby pomóc dożywić więcej dzieci.

Gdzie można znaleźć produkty Nurture the world?

W Polsce produkty Nurture można kupić online, na naszej stronie internetowej. Zachęcam także do odwiedzenia naszego profilu na Facebooku: Nurture the World Polska oraz profilu na Instagramie: Nurture_The_World.

Nurture the world

Jacy partnerzy dotychczasowo zaangażowali się w tworzenie tego projektu?

Od kiedy działamy na rynku polskim, zapraszamy ciekawych partnerów do naszej współpracy, m.in. Lilou, Bizuu, Charlotte Bistro, Łukasza Jemioła oraz wielu innymi. Kilka dni temu ogłosiliśmy naszą współpracę z restauracjami Aioli. Jej owocem jest pyszna sałatka “Aioli dla Nurture”, która przez sześć miesięcy będzie dostępna w karcie restauracji. Klienci kupując ją, pomagają nam dożywić dzieci wraz z Bankami Żywności w Polsce. Niebawem będziemy informować o kolejnych partnerach i projektach. Głęboko wierzę w pomoc przez produkt – wzajemna wymiana świetnie działa na wszystkich szerokościach geograficznych. Kupujesz i dostajesz towar w zamian, który w przypadku Nurture jest nośnikiem dobrych informacji i ciepłych, ludzkich emocji. Nasze produkty nie tylko pomagają nakarmić Polskę oraz świat, ale także zachęcają do pomocy innym.

Państwa organizacja działa nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Brazylii. Jak tam wygląda Państwa działalność?

Za chwilę rusza nasza strona internetowa w USA, planujemy także sprzedaż przez Amazon w Australii i Kanadzie. Pierwsze kroki stawialiśmy w Brazylii. Uwielbiam ten kraj, kulturę i ludzi. W 2012 roku powstała fundacja „World Nurture Foundation”. Jej oficjalne ogłoszenie miało miejsce podczas „United Nations Sustainable Development Conference” tzw. Rio+20, w Rio de Janeiro. Była to świetna okazja do nagłośnienia projektu, tłumy ludzi z różnych stron świata. Ten moment bardzo nam pomógł i zarazem przyczynił do powstania dwa lata później projektu „Nurture the World” w USA. Jak tylko ruszy strona internetowa w Stanach Zjednoczonych, ponownie będziemy wspierać ONZ Światowy Program Żywności (WFP), ale także lokalne organizacje charytatywne, m.in. Banki Żywności w Stanach Zjednoczonych.

Czy Polaków łatwo zarazić ideą pomagania w ten sposób?

Przede wszystkim chciałabym bardzo podziękować Polakom i polskim firmom, które się włączyły w nasze działania. Bez nich, bez Was, wiele pięknych i ciekawych projektów pewnie nie zostałoby zrealizowanych. To dzięki Wam Nurture jest w Polsce i się rozwija, dziękujemy za Wasza siłę, zaufanie i wsparcie. Wierzę w Polaków!

Monika Jabłońska – ukończyła prawo na uniwersytetach w Polsce i USA. Magister Filologii Polskiej. Autorka książki o literaturze Jana Pawła II, tłumaczonej na kilka języków. Pomysłodawczyni globalnego projektu Nurture the World (w Polsce jako: nurture.pl).