Opiniotwórczy „Wprost”

Opiniotwórczy „Wprost”

Dodano:   /  Zmieniono: 
„Wprost” jest czwartym najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce – wynika ze styczniowego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów.
Między 1 a 31 stycznia 2007 roku inne media cytowały „Wprost" 798 razy. Po raz pierwszy w historii rankingu „Wprost" zajął tak wysokie miejsce i tym samym zepchnął na 5. pozycję „Życie Warszawy", tytuł od dawna zajmujący miejsce 4. Jest to jednocześnie miażdżące zwycięstwo „Wprost" w zestawieniu tygodników opinii. „Newsweeka" cytowano 182 razy (14. miejsce w rankingu), a „Politykę" 98 razy (poza pierwszą dwudziestką).

Na znaczący wzrost powołań wpłynął serwis internetowy tygodnika „Wprost" (Wprost.pl znalazł się na drugim miejscu najczęściej cytowanych portali internetowych, tuż za Onet.pl), a także publikacje na temat przeszłości Marka Borowskiego, polityki polskiej, lustracji w kościele i współpracy ks. abp. Stanisława Wielgusa ze służbami PRL.

Pierwsze miejsce w styczniowym rankingu najczęściej cytowanych mediów zajęła „Rzeczpospolita" z 1770 powołaniami. „Rzeczpospolita" była najczęściej cytowana w kontekście polityki polskiej, rankingów, sondaży oraz ekonomii, rynku i finansów. „Gazeta Wyborcza" spadła na drugą pozycję z 1367 cytowaniami. Na trzecim miejscu znalazł się „Dziennik" (1315 powołań).

imm, ss