„Wprost” w nowym projekcie Google. Showcase zawitał do Polski

„Wprost” w nowym projekcie Google. Showcase zawitał do Polski

WPROST logo
WPROST logoŹródło:Wprost
„Wprost” znalazł się w gronie redakcji, które debiutują w projekcie Showcase w Wiadomościach Google w Polsce. Od środy 9 lutego internauci zyskają dostęp do wyselekcjonowanych przez naszych dziennikarzy artykułów w nowej formie.

Google startuje w Polsce z nowym produktem. Dzięki Showcase użytkownicy będą otrzymywać wybór treści, które zostały uznane przez redakcje za najważniejsze. Prezentowane tematy będą pogłębione o informacje kontekstowe dzięki specjalnym panelom przygotowywanym bezpośrednio przez dziennikarzy.

Do programu na starcie przystąpiło 47 redakcji reprezentujących 27 wydawców. Są wśród nich media ogólnokrajowe, regionalne specjalistyczne i lokalne, w tym m.in. Spider'sWeb, 300GOSPODARKA, Antyweb czy Lublin24. W gronie redakcji znalazł się też „Wprost”. O współpracy z Google z optymizmem mówi Michał M. Lisiecki, założyciel PMPG Polskie Media SA, wydawca „Wprost”„DoRzeczy”.

– Projekty jak ten, wspierające prawdziwe dziennikarstwo, są niezwykle istotne w świecie przeładowanym szybką, krótką i często błahą informacją. W moim odczuciu, projekt ma szansę znaleźć uznanie nie tylko wśród redakcji i dziennikarzy, ale co najważniejsze – wśród czytelników, ceniących jakościowe treści, a oni właśnie są dla nas najważniejsi. Trzymam kciuki za sukces, bowiem czas najwyższy na merytoryczną i ekonomiczną współpracę między globalnymi liderami technologii a lokalnymi mediami – komentuje Michał M. Lisiecki.

Gdzie szukać Google Showcase?

Panele z treściami pochodzącymi od uczestniczących w programie wydawców będą od środy 9 lutego widoczne dla użytkowników i użytkowniczek w Polsce poszukujących informacji w Wiadomościach Google oraz Google Discover.

Redakcje mają dostęp do różnorodnych formatów paneli w Showcase, które mogą np. wskazywać powiązane artykuły i prezentować odbiorcom wydarzenia na osi czasu. Daje to wydawcom szansę na zaprezentowanie wiadomości w sposób przemyślany i celowy. Czytelnicy otrzymują z kolei wybór najważniejszych artykułów, który został dokonany przez dziennikarzy. Panele prezentują się następująco:

Google Showcase

Showcase na świecie

Od światowego ogłoszenia Showcase w Wiadomościach Google w październiku 2020 roku, firma zawarła porozumienia z ponad 1,200 publikacji informacyjnych z całego świata i uruchomiła produkt w kilkunastu krajach, w tym Australii, Kanadzie, Irlandii, Niemczech, Włoszech, Indiach czy Wielkiej Brytanii, z udziałem mediów takich jak np. brytyjskie Financial Times i The Telegraph oraz niemieckie FAZ i Der Spiegel. Ponad 90 proc. redakcji partycypujących w Showcase reprezentuje lokalne lub regionalne media.