Internauci o przyszłości prasy. Konkurs Infotuby i "Wprost"

Internauci o przyszłości prasy. Konkurs Infotuby i "Wprost"

Dodano:   /  Zmieniono: 
 
Kto wygra batalię o czytelnika? Prasa, czy Internet? W jakim kierunku powinno zmierzać słowo drukowane, by z tej rywalizacji mogło wyjść z tarczą, a nie na tarczy? I wreszcie – jakie piętno na tradycyjnych mediach odciśnie kryzys? To pytania, które zadaliśmy internautom w rozstrzygniętym konkursie Infotuby i tygodnika Wprost.
Wnioski, jakie płyną z prac konkursowych są dla "tradycyjnej" prasy optymistyczne, ale nie pozwalają zapomnieć o trudnych wyzwaniach, stojących przed nią w najbliższych latach.
Zdaniem niektórych uczestników konkursu, także kryzys może negatywnie wpłynąć na rozwój "zwykłej" prasy. Lekiem na spadki sprzedaży może być większa specjalizacja i kierowanie treści do określonego odbiorcy, a także walka o młodych czytelników.

Internauci apelują do wydawców i dziennikarzy prasowych, by prasa drukowana prezentowała różnorodne informacje i postawy i podjęła walkę ze stereotypami. Chcą, by nowoczesna gazeta stała ponad podziałami i dbała o jakość publikowanych treści. Powinna być busolą, która pomaga czytelnikowi odnaleźć się w chaosie informacji.

Pełna lista laureatów konkursu i zwycięskie prace na Infotuba.pl