Piersi dla bezpieczeństwa? Prof. Środa: To szokujące. Ta kampania nie pomaga

Piersi dla bezpieczeństwa? Prof. Środa: To szokujące. Ta kampania nie pomaga

Dodano:   /  Zmieniono: 
Prof. Magdalena Środa krytycznie odniosła się do nowej kampanii społecznej "Zaufajne drogi". W komiksie sfinansowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego kierowca zatrzymuje się przed przejściem i podziwia... piersi przechodzącej kobiety.
W ramach akcji "Zaufajne drogi" promowane są rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo pieszych uczestników ruchu drogowego. Dwóch mężczyzn poruszających się samochodem dostrzega zwężenie drogi i zatrzymuje się przed wyspą dla pieszych. Ich uwagę przykuwa... skąpo ubrana kobieta, która przechodzi przez jezdnię.

Zastosowany przez rysownika kadr nie pozostawia wątpliwości - mężczyźni obserwują jej piersi.

- Reklama jest seksistowska, promuje traktowanie kobiety jako przedmiotu seksualnego - komentuje w rozmowie z "Wprost" prof. Magdalena Środa. - Takie kampanie nie pomagają. Nawet jeżeli promują bezpieczeństwo na drodze, jednocześnie propagują seksualne traktowanie kobiet - dodaje.

Według prof. Środy szczególnie zadziwiający jest fakt, że kampania jest finansowa z pieniędzy publicznych. - Pod reklamą widnieją logotypy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. To szokujące - kończy.

Cały komiks można zobaczyć pod tym adresem.