Artykuł sponsorowany

Po prostu meble

Meble Lyon - MEBLE WÓJCIK
Meble Lyon - MEBLE WÓJCIK 
Nowoczesny, minimalistyczny i skandynawski – to style, które rządzą w domach Polaków.

Polska jest czwartym największym eksporterem mebli na świecie. Więcej mebli za granicę wysyłają tylko Chiny, Niemcy i Włochy. Polskie kanapy, komody i krzesła znajdziemy w domach i mieszkaniach Niemców, Anglików, Czechów, a nawet Amerykanów i Brazylijczyków.

Roczna wartość produkcji polskich firm meblowych szacowana jest na ponad 40 mld zł. Według raportu KPMG „Rynek meblarski w Polsce 2017” do 2020 r. wartość ta ma wzrosnąć do prawie 50 mld zł. Polskie meble cenią sobie także sami Polacy, którzy wybierając je, w największym stopniu kierują się funkcjonalnością (88 proc.), trwałością wykonania (87 proc.) oraz stosunkiem jakości do ceny (84 proc.).

Nad Wisłą najbardziej popularny jest styl nowoczesny (58 proc. respondentów). Przekonuje on do siebie prostotą i funkcjonalnością. Bryły mebli mają zazwyczaj geometryczne kształty, a w ich kolorystyce przeważają stonowane barwy. Także firmy meblarskie wskazują ten styl jako bestsellerowy. Drugim pod względem popularności jest styl minimalistyczny (24 proc. badanych), który wyróżnia się prostymi i lekkimi formami oraz jasną kolorystyką w odcieniach bieli, brązu, szarości. Prawie tyle samo Polaków wybiera również styl skandynawski (22 proc.). Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się natomiast meble w stylu klasycznym (wybór 18 proc. badanych).

Wysoka jakość, design i wygoda

Polskie meble doceniane są przez konsumentów przede wszystkim ze względu na jakość, ale także ciekawe wzornictwo. Producenci, którzy dostrzegają potrzebę poszukiwania nowych form estetycznych, w procesie projektowania kolekcji kładą duży nacisk właśnie na oryginalny design.

„Każda kolekcja musi mieć własny, indywidualny charakter, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zainteresować wyglądem potencjalnych nabywców. Jako firma z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży przez lata mieliśmy okazję obserwować te zmiany. Obecnie przy wyborze mebli klienci zwracają uwagę zarówno na wysoką jakość i funkcjonalność produktu, jak i na design i oryginalne wzornictwo. Tym właśnie kierujemy się przy tworzeniu własnych kolekcji. Nasze meble dostępne są w ponad 250 salonach meblowych w Polsce i w prawie 30 krajach, głównie europejskich, ale nie tylko. Mimo różnic widocznych na wielu rynkach zauważamy, że nasze autorskie kolekcje zdobywają coraz większą popularność wśród klientów niezależnie od ich narodowości” – tłumaczy Piotr Wójcik, prezes zarządu Meble Wójcik sp. z o.o.

Trendy przyszłości

Jak wynika z badań, trendami, które najsilniej będą kształtować branżę meblarską w przyszłości, są przede wszystkim: estetyka, funkcjonalność oraz reprezentacyjność. Coraz bardziej popularne stają się również lekkie, delikatne konstrukcje i użytkowe podejście do nich. Już teraz można zauważyć rosnące zainteresowanie kolekcjami o ciekawym wzornictwie, jasnej tonacji i odcieniach koloru drewna.

„Jedną z kolekcji naszej marki, która cieszy się dużym zainteresowaniem ze względu na oryginalny design, jest system Lyon Jasny. Niebanalne, geometryczne kształty mebli pozwalają efektownie zaaranżować przestrzeń. Ciekawym rozwiązaniem są również podświetlane wieńce górne oraz boki poszczególnych brył. Rosnąca popularność kolekcji jest jednym z dowodów na to, że styl nowoczesny w polskich wnętrzach będzie się jeszcze długo utrzymywał” – dodaje Piotr Wójcik.

Marta Szuma

Źródło: Meble Wójcik