Zakaz handlu sprzyja zakupom online
Artykuł sponsorowany

Zakaz handlu sprzyja zakupom online

Zakupy online
Zakupy online
Od wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę minęło już trochę czasu. Wszystkie za i przeciw zostały już przedstawione, a fakt ten po prostu wielu z nas zaakceptowało i przestało roztrząsać. Czy jednak coś zmieniło się w zakupowych przyzwyczajeniach Polaków? Okazuje się, że całkiem sporo i warto się temu przyjrzeć.

Wiele sklepów, szczególnie sieciówek, wydłużyło swoje godziny otwarcia, aby klienci mieli więcej czasu na zrobienie zakupów. Naturalnie to sobota stała się dniem, w którym najczęściej wyruszamy po zapasy, ale również na spacery po galeriach handlowych. Wygląda na to, że niedziela niehandlowa przestała być dla nas czymś szokującym. Szczególnie, że zakaz kupowania dotyczy tylko sklepów stacjonarnych, a nie zakupów online. I właśnie tu widać największą zmianę w przyzwyczajeniach polskich konsumentów. Statystyki pokazują, że zakaz handlu sprzyja zakupom online. Liczba transakcji online w niedziele niehandlowe zwiększyła się aż o 12 procent! Szacuje się, że polski rynek e-commerce wart jest już 40 mld złotych.

Zamów online

Dzięki technologii możemy robić zakupy, nie ruszając się z domu. Nie jest nam nawet potrzebny komputer, wystarczy zwykły smartfon z dostępem do internetu. Nabyć możemy wszystko – odzież, kosmetyki, narzędzia, produkty spożywcze, a nawet meble. Często sklepy online właśnie w niedzielę oferują gratisową dostawę, a także bezpłatny zwrot towarów. Wiele marek organizuje również specjalne promocje czy rabaty. Coraz częściej zdarza się, że komfort korzystania ze sklepów internetowych (a przy tym większa dostępność produktów i niższe ceny) sprawia, że klienci niemal całkowicie rezygnują z tradycyjnych zakupów.

Oszczędzaj czas i wybieraj asortyment

Wiele sklepów umożliwia swoim klientom dokonanie zamówienia online i odbioru paczki w sklepie. Dzięki temu nie musimy spędzać czasu, krążąc wokół sklepowych półek, ale z łatwością wybieramy to, czego nam potrzeba na stronie internetowej. Możemy wybrać konkretny produkt, mając swobodny dostęp do jego opisu, informacji o cenie czy dostępności, a następnie odebrać go w dogodnej lokalizacji. Dodatkowo wiele artykułów posiada recenzje czy krótsze opinie, dzięki którym możemy się dowiedzieć, jak dany produkt oceniają inni ludzie i czy rzeczywiście będzie spełniać nasze oczekiwania.

Swoje sklepy online posiada także wiele sieciówek odzieżowych. Warto zauważyć, że często to właśnie online marki oferują nam więcej asortymentu i to w promocyjnych cenach. Wiemy również, w jakiej kolorystyce i rozmiarze dostępne są interesujące nas stylizacje. Co prawda wiele osób zwraca uwagę, że ubrania czy obuwie najlepiej przymierzyć - bo coś, co ładnie wygląda na zdjęciu, wcale nie musi dobrze prezentować się na naszej sylwetce. W tym przypadku problem rozwiązują przepisy, zgodnie z którymi przy zakupach online każdego konsumenta obowiązuje prawo do zwrotu zakupionych produktów w ciągu 14 dni. Wiele sklepów zapewnia jednak dodatkowe udogodnienia, takie jak darmowy zwrot czy wydłużenie wspomnianych 14 dni do miesiąca, a nawet dłuższego okresu.

Internetowe usługi

Co jeszcze Polacy zamawiają przez internet? Przede wszystkim różnego rodzaju usługi – szybkie i tanie jedzenie, bilety do kina czy do teatru. Coraz częściej rezerwujemy online także wizyty u fryzjera czy kosmetyczki (na przykład przez takie strony jak Moment.pl), hotele i pensjonaty (tu prym wiedzie portal Booking.com).

Zakaz handlu w niedzielę zmienił nasze nawyki, a także uwidocznił różne alternatywy dla zakupów w stacjonarnych sklepach. Grunt, to zaoszczędzić cenny czas i wykorzystać go na zupełnie inne formy aktywności niż snucie się między sklepowymi półkami. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi nam właśnie świat internetu i zakupów online.

Źródło: Moment.pl