Drogeria – internetowa czy stacjonarna? Zakupy online rosną w siłę
Artykuł sponsorowany

Drogeria – internetowa czy stacjonarna? Zakupy online rosną w siłę

Drogeria internetowa – przyjemne i szybkie zakupy
Drogeria internetowa – przyjemne i szybkie zakupy / Źródło: Materiały prasowe
Drogeria – nazwa pochodząca od francuskiego „drogeurie” oznacza miejsce, w którym dostępne są kosmetyki oraz artykuły chemiczne i środki czystości. To właśnie w drogeriach – nieprzerwanie od lat – Polacy najchętniej kupują produkty kosmetyczne. Jednak należy podkreślić, że rynek kosmetyczny w naszym kraju zmienia się dynamicznie i wraz z rozwojem nowych technologii, przenosimy swoje życie do sieci. Trend ten nie ominął również branży kosmetycznej.

Wszystkie analizy i symulacje jednoznacznie wskazują, że rodzimy rynek produktów kosmetycznych wciąż będzie rósł. Co ważne – konsumenci częściej poszukują produktów dobrych jakościowo i sięgają po kosmetyki z wyższej półki cenowej. Duży wpływ na końcową decyzję zakupową mają składniki użyte podczas produkcji kosmetyku, dlatego coraz więcej Polaków zapoznaje się ze składem i weryfikuje substancje w nim wymienione.

Warto również podkreślić, że zgodnie z raportem PMR „Handel detalicznymi artykułami kosmetycznymi w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025” sprzedaż internetowa odnotowuje największą dynamikę wzrostu w porównaniu z innymi kanałami dystrybucji. I zgodnie z przewidywaniami, nie zmieni się to również w najbliższych latach. Co ma wpływ na rosnącą popularność drogerii internetowych?

Drogeria – kosmetyki w sieci. Wszystko, czego szukasz w jednym miejscu

Drogeria, czyli miejsce, które zwykliśmy utożsamiać z tym słowem, zyskała w ostatnich latach sporego konkurenta. Rozwój technologii teleinformatycznych i powszechny dostęp Internetu spowodowały poszerzenie i rozbudowę szeroko rozumianych e-usług, a tym samym mnóstwo udogodnień dla konsumentów. Takie oferuje również sektor health&beauty za pośrednictwem popularnych drogerii internetowych.

Nie da się ukryć, że branża kosmetyczna oraz kategoria „zdrowia i urody” należą do jednego z najbardziej konkurencyjnych segmentów e-commerce. Potencjał branży e-beauty wciąż jest w dużym zakresie niewykorzystany i choć wciąż zdecydowana większość Polaków decyduje się na kupno kosmetyków w drogeriach stacjonarnych, to liczba klientów preferujących zakupy online stale rośnie, a zgodnie z raportem PMR, przez najbliższych pięć lat, sprzedaż internetowa wzrośnie do niemal 16% udziału rynku detalicznego produktów kosmetycznych.

Podejmując temat drogerii, nie sposób nie wspomnieć o terminie odwróconego efektu ROPO (Research Online – Purchase Offline), czyli zjawiska określającego zachowania konsumentów, którzy w drogerii stacjonarnej poznają produkt (zapach, kolor, konsystencję), natomiast zakupu dokonują internetowo. Choć takie zachowanie Polaków cieszy się coraz większą popularnością, to właśnie możliwość przetestowania produktu przed zakupem wciąż jest ogromną siłą tradycyjnego sklepu z kosmetykami. Jednak drogeria online oferuje wiele dodatkowych korzyści – stają się one coraz bardziej atrakcyjne i kuszące, dlatego też e-klientów stale przybywa.

Przeczytaj również: https://dailyweb.pl/branza-beauty-w-e-commerce-rynek-z-duzym-potencjalem/

Era drogerii. Dlaczego warto kupować kosmetyki w Internecie?

Drogeria internetowa zawdzięcza swoją rosnącą popularność zmianom, które zaszły w społeczeństwie w ostatnich latach. Kariera zawodowa, rosnąca liczba obowiązków i permanentny brak czasu powodują, że poszukujemy rozwiązań, które pozwolą nam efektywniej zarządzać naszym czasem i ograniczać zbędne czynności. Wiele spraw życia codziennego załatwiamy w internecie, gdzie m. in. dokonujemy zakupów kosmetyków. Transakcje online utożsamiane są m. in. z szybkością, wygodą i łatwością składania zamówienia.

Młodsze pokolenie jest głównym odbiorcom ofert e-drogerii, a to dlatego, że świat internetu nie kryje przed nim żadnych tajemnic. Jednak i starsze osoby decydują się na taką formą transakcji. Doceniane są przede wszystkim: dostępność produktów, bezpieczeństwo transakcji i oczywiście atrakcyjne ceny, jakie oferują sklepy internetowe. Zdaje się, że kluczowa wciąż jest cena. A ta – w porównaniu z tradycyjną drogerią – w Internecie jest zazwyczaj znacznie niższa, niekiedy nawet dwu lub trzykrotnie.

Kolejną kwestią jest dostępność produktów i bogatszy asortyment. Sklepy stacjonarne – z uwagi na ograniczenia powierzchniowe – nie są w stanie zaoferować wszystkich produktów, które proponują drogerie online. Warto też dodać, że w Internecie możemy znaleźć produkty ze starych serii, na które wciąż jest popyt, a których na pewno nie zakupimy już offline.

I oczywiście dostawa pod same drzwi – zwłaszcza, kiedy jest darmowa. Z całą stanowczością należy obalić mit, zgodnie z którym zamówienia dostarczane są po kilku dniach. Renomowane drogerie internetowe nie mogłyby sobie pozwolić na tak długą realizację zamówienia. Dobre e-sklepy dostarczą produkt już następnego dnia, a maksymalnie w ciągu dwóch dni roboczych. Zazwyczaj do wyboru są trzy formy dostawy: kurierem, paczkomatem lub pocztą. To pozwala klientowi wybrać opcję odpowiadającą jego preferencjom i stylowi życia. Wybrać możemy również opcję zapłaty: za pobraniem lub przedpłatę na konto (przelew tradycyjny lub ekspresowy).

Drogeria – kosmetyki online – zakupy przyszłości

Drogeria online, a więc sprzedaż internetowa kosmetyków, w najbliższych latach wciąż będzie zyskiwać na popularności. Oznacza to coraz większą konkurencyjność e-sklepów, a tym samym benefitów dla klientów. Drogerie, chcąc przyciągnąć konsumentów i zachęcić ich do zakupów na swoich platformach, będą musiały zbudować przewagę konkurencyjną, która prawdopodobnie nie będzie mogła już ograniczać się wyłącznie do niskich cen cz darmowej dostawy.

Mimo wszystkich zalet zakupów w sieci, musi minąć jeszcze trochę czasu, zanim zakupy online zrównają się z zakupami offline. Można jednak śmiało stwierdzić, że przyszłość należy do drogerii internetowych. Coraz więcej sfer życia codziennego przenosi się do sieci. Internet służy do nauki, pracy, nawiązywania relacji, załatwiania spraw urzędowych, a także coraz częściej do zakupów.

Całe dobrodziejstwo, które niesie za sobą Internet, nie powinno uśpić naszej czujności. Również w przypadku drogerii internetowej musimy sprawdzić platformę, na której chcemy dokonać zakupu. Umożliwią to opinie wystawiane przez klientów na forach, klarowny regulamin znajdujący się na stronie sklepu czy jasno określona polityka prywatności. Dobra drogeria to również profesjonalna obsługa i specjaliści, z którymi można skontaktować się telefonicznie bądź elektronicznie. Nie bez znaczenia jest też przejrzystość procesu zakupowego, a także reklamacji, zwrotów i wymian.

Przeczytaj więcej o kosmetykach na: https://ktomalek.pl/blog/kosmetyki-naturalne-czas-na-nature-moc-skladnikow-mineralnych-i-roslinnych/w-1260

Zakupy w wirtualnej przestrzeni są idealnym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie swój czas oraz komfort. Oznaczają transakcję bez tłoku, kolejek, szukania miejsca parkingowego. Nie ma również ograniczeń godzinowych. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Jednocześnie możemy zapoznać się z opiniami na temat drogerii, a także opiniami na temat produktów, wystawionymi przez innych użytkowników.

Źródło: horex.pl
 0

Czytaj także