Ostatni "Forbes" zakazany w Arabii Saudyjskiej

Ostatni "Forbes" zakazany w Arabii Saudyjskiej

Dodano:   /  Zmieniono: 
Władze Arabii Saudyjskiej zakazały dystrybucji najnowszego wydania arabskojęzycznej wersji magazynu ekonomicznego "Forbes" z powodu zamieszczenia w nim artykułu o bogactwie saudyjskiego monarchy - poinformował wydawca pisma.

"Powodem był dwustronicowy raport na temat bogactwa 15 panujących dynastii, z których siedem to dynastie arabskie. Ten rodzaj zakazu ma efekt przeciwny od zamierzonego" - powiedział Reuterowi Refat Dżafar z mającej swą siedzibę w Dubaju spółki "Forbes Arabia".

Według niego, saudyjski dystrybutor magazynu został poinformowany o zakazie we wtorek.

"Zamiast wyrywania stron z raportem, władze postanowiły zakazać magazynu w całości" - powiedział Reuterowi przedstawiciel rządu saudyjskiego, który zastrzegł sobie anonimowość.

W artykule "Forbes Arabia" saudyjski król Abdullah został określony jako trzeci najbogatszy monarcha, po władcach Brunei i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Od początku bieżącego roku władze saudyjskie dwukrotnie zarządziły wyrwanie z magazynu "Forbes Arabia" stron z artykułami znanego saudyjskiego wykładowcy uniwersyteckiego Chalida al- Dachila. Powszechną praktyką jest również usuwanie z gazet i czasopism zdjęć, uznanych za nieprzyzwoite.

pap, ss

 0

Czytaj także