Tiger Woods traci kolejnego sponsora

Tiger Woods traci kolejnego sponsora

Dodano:   /  Zmieniono: 
Amerykański operator telekomunikacyjny, koncern AT&T ogłosił, że kończy współpracę sponsorską z najlepszym golfistą świata Tigerem Woodsem. To skutek zawirowań osobistych związanych ze zdradą małżeńską, jakiej dopuścił się najbogatszy sportowiec świata.
W ten sposób amerykańska firma dołączyła do Accenture i Gillette'a, które juz wcześniej wycofały się z dalszego sponsorowania Woodsa. Decyzja zarządu AT&T nie dotyczy finansowania jednego z turniejów zaliczanego do US PGA Tour, który rozgrywany jest w lipcu w miejscowości Bethesda w stanie Maryland. Amerykański golfista może być pewien wsparcia szwajcarskiego producenta zegarków Tag Heuer, natomiast producenci szampanów LVMH Moet Hennessy i luksusowych toreb Louis Vuitton zapowiedzieli zmniejszenie zakresu współpracy od nowego roku.

W grudniu Woods postanowił przerwać karierę sportową, by ratować swoje małżeństwo, po tym jak 27 listopada w mediach pojawiła się informacja, że miał wypadek samochodowy. Jednak po kilku dniach do prasy zaczęły docierać nowe szczegóły incydentu, który okazał się skutkiem kłótni małżeńskiej. 33-letni Amerykanin kilkakrotnie dopuścił się zdrady, do czego się zresztą przyznał publicznie. Mimo tych zawirowań został niedawno wybrany przez amerykańskich dziennikarzy najlepszym golfistą roku 2009, a otrzymał to wyróżnienie po raz dziesiąty, w ciągu 13 lat startów.

W ostatnim sezonie Woods, który wrócił do gry po ośmiomiesięcznej przerwie spowodowanej operacją kolana, wygrał w sumie sześć turniejów zaliczanych do US PGA Tour. W dorocznym plebiscycie otrzymał 168 głosów, czyli 84 procent ze wszystkich oddanych. 20 uzyskał Steve Stricker, a Y.E. Yang - 12. W sumie Woods ma w dorobku łącznie 97 zwycięstw w zawodowych turniejach, z czego 14 odniósł w Wielkim Szlemie. Jego występy w cyklu US PGA Tour przyciągają przed ekrany telewizorów wielomilionową widownię, a gdy przez większość ubiegłego sezonu pauzował z powodu problemów zdrowotnych - stacje telewizyjne odnotowały gwałtowny spadek oglądalności.

PAP, arb