Impel na nowej platformie

Impel na nowej platformie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Impel S.A., dynamiczna wrocławska firma działająca w branżach ochroniarskiej, porządkowej, cateringu, lecznictwie, telefonii komórkowej oraz produkcji, wynajmu i serwisu odzieży specjalistycznej wdrożyła u siebie ASW, system klasy ERP firmy IBS Polska.
Powstała w 1990 roku Impel S.A. z niewielkiej firmy, zatrudniającej 23 osoby, w ciągu kilku lat rozwinęła się w posiadające 20 oddziałów na terenie całej Polski przedsiębiorstwo z 15 tysiącami pracowników.
Kontrola działalności tak złożonej organizacyjnie firmy, skłoniła zarząd do poszukiwań odpowiedniego narzędzia informatycznego, które usprawniłoby przepływ informacji, zarządzanie, a co za tym idzie działalność usługową firmy. Nowe oprogramowanie miało ponadto rozwijać się razem z firmą. Ostatecznie został wybrany system ASW firmy IBS Polska.
ASW jest oparty na platformie AS/400 (obecnie iSeries), zapewniającej bezpieczeństwo danych, szybkość wykonywanych operacji i niezawodność działania. Wdrożenie ASW rozpoczęło się w kwietniu 1997 roku, tuż po podpisaniu umowy, a już od stycznia 1998 firma Impel zaczęła funkcjonować w oparciu o ten system.
Sporym wyzwaniem dla IBS-u było to, że działalność usługowa Impela odbiegała od działalności dystrybutorów i hurtowników, typowych odbiorców IBS-u. Ponadto wdrożenie miało miejsce w okresie dynamicznego rozwoju firmy, zawierającej kolejne kontrakty, a co za tym idzie powiększającej kolejny rok z rzędu wolumen przychodów o ponad 100 procent i zatrudniającej coraz to nowych pracowników. W trakcie wdrożenia w połowie 1999 roku przy okazji przekształcenia firmy ze spółki jawnej w spółkę akcyjną miała też miejsce rekonfiguracja systemu. "W rezultacie powstał bardzo funkcjonalny system, jeszcze bliższy naszym oczekiwaniom" – ocenia Krzysztof Wachowski, (w momencie wdrożenia wiceprezes spółki i dyrektor ds. ekonomicznych).
IBS zaimplementował w Impelu cztery moduły: Finanse, Środki Trwałe, Gospodarkę Magazynową oraz Produkcję. W przyszłości będą działać dwa kolejne moduły, a mianowicie CRM (Zarządzanie Relacjami z Klientem) i ASW Analizy.
Wdrożenie ASW wpłynęło na modyfikację procedur w firmie i wprowadzenie innowacji organizacyjnych, szczególnie w działach związanych z obsługą magazynów i w księgowości. Struktura zintegrowanego systemu informatycznego pozwoliła na automatyzację szeregu operacji. W oparciu o dane z systemu można było stworzyć wielopoziomowy system budżetowania spółki. Dzięki niemu można określić m. in. marżę pokrycia na każdym poziomie powstawania kosztów, w każdej komórce organizacyjnej. Ułatwia to menedżerom podejmowanie decyzji.
Dzięki zainstalowaniu rozległej sieci WAN informacje zawarte w systemie są dostępne dla wszystkich użytkowników we wszystkich oddziałach firmy od razu po ich wprowadzeniu. Rozwiązało to większość dotychczasowych problemów związanych z przepływem dokumentów, generowaniem analiz i raportów. Dało możliwość zarządzania wszystkimi komputerami w sieci, zdalnego inwentaryzowania oprogramowania czy sprzętu, kontroli licencji i tego co robią użytkownicy. Mówiąc najprościej system ASW umożliwia całościowe spojrzenie na działalność firmy.
Program ASW pozwala zredukować liczbę osób obsługujących transakcje, przy jednoczesnym zwiększeniu liczby pracowników wykorzystujących system w bezpośredniej działalności operacyjnej. ASW ma duże możliwości rozbudowy, co jest istotne, gdyż plany rozwojowe firmy przewidują powołanie Grupy Kapitałowej Impel, czyli holdingu powstałego z połączenia wszystkich spółek i akcjonariuszy firmy oraz debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych pod koniec 2001 roku.
System ASW należy do firmy IBS z centralą w Sztokholmie i przedstawicielstwami w 30 krajach. IBS jest notowany na rynku papierów wartościowych w Sztokholmie. Przygotowuje się również do wejścia na amerykańską giełdę NASDAQ. W Polsce od 1993 roku działa IBS Polska Sp. z o.
[em]