Żaglowiec będzie promował Polskę w Europie

Żaglowiec będzie promował Polskę w Europie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Uroczyste wypłynięcie żaglowca "Fryderyk Chopin" rozpoczyna kampanię promocyjną Polski prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną (POT) "Promujmy Polskę Razem". Wartość całego projektu to 30 mln euro.
Podczas szczecińskich Dni Morza "Sail Szczecin 2010", trwających od piątku do niedzieli, żaglowiec rozpoczyna trzymiesięczny rejs po najważniejszych europejskich portach. Jego zadaniem jest promocja walorów turystycznych jak również przybliżanie historii i kultury polskiej wśród mieszkańców Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Danii i Szwecji. Wpłynięcie jednostki do portów stanie się pretekstem do imprez na nabrzeżach, podczas których będzie reklamowany nasz kraj. - Rynek europejski jest bardzo trudny, w dziedzinie turystyki panuje ogromna konkurencja, dlatego zdecydowaliśmy się wyjść z czymś nowym, co zaskoczy i przyciągnie uwagę- tak wyjaśnił pomysł wykorzystania żaglowca do celów promocyjnych prezes POT Rafał Szmitke.

Szmitke wyjaśnił, że w każdym z dziewiętnastu odwiedzanych portów organizowane będą m.in. wykłady o Polsce, nauka kroków poloneza, malowanie fortepianów, budowanie popiersia Chopina z materiałów charakterystycznych dla odwiedzanego kraju - np. w Holandii z tulipanów - balet na rejach, pokazy sztucznych ogni. Nie zabraknie też polskich smakołyków i widowisk multimedialnych. - Załoga żaglowca została starannie dobrana tak, żeby znalazły się w niej same osobowości potrafiące ciekawie opowiadać o swoich rodzinnych stronach- powiedział Szmitke. Dodał, że są to zwycięzcy specjalnego konkursu oraz studenci szkół turystycznych z całego kraju. Główną atrakcją szczecińskich Dni Morza będzie sobotni wieczorny koncert muzyki Chopina pt."Chopin na Chopinie", w którym wystąpią m.in. Leszek Możdżer i Krzysztof Jabłoński. Następnie żaglowiec ma wyruszyć w rejs.

Projekt "Promujmy Polskę razem", który polega na wzmożonej akcji promocyjnej Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie będzie dofinansowany z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka. Nasz kraj ma być szczególnie promowany w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. POT chce wykorzystywać tradycyjne metody jak stoiska na targach, spoty reklamowe w radiu i telewizji, czy billboardy, ale także nietypowe narzędzia promocyjne, jakim jest np. żaglowiec. Organizatorzy programu stawiają na wydarzenia przyciągające uwagę mediów, wokół których będzie można organizować promocyjne imprezy. Takie wydarzenia to m.in.: trwający Rok Chopinowski, polska prezydencja w Unii Europejskiej w 2011 r., EURO 2012. Program potrwa do czerwca 2012 r.

PAP, arb

 0

Czytaj także