Trzej Królowie Internetu dla Orkiestry

Trzej Królowie Internetu dla Orkiestry

Dodano:   /  Zmieniono: 
100 tys. zł dochodu z balu charytatywnego "Wieczór Trzech Króli... Internetu" zasili konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
5 stycznia 2002 w warszawskim klubie Quo Vadis odbył się bal charytatywny pod nazwą "Wieczór Trzech Króli... Internetu". W role Trzech Króli wcieliły się na ten wieczór firmy: Sun Microsystems, Oracle oraz Cisco Systems we współpracy z  Era Biznes.

Kwotę tę udało się zebrać dzięki hojności gości balu, którzy kupili okolicznościowe cegiełki oraz wzięli udział w aukcji nietypowych przedmiotów od znanych osobistości świata mediów, kultury i sportu. Aukcję poprowadził Szymon Majewski, w obecności pierwszego dyrygenta Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Jurka Owsiaka.

Szef Orkiestry podarował niezwykłe pióro, którym podpisana została umowa pomiędzy NBP a WOŚP, na mocy której wszystkie przekazane monety z krajów unii, w których obecnie obowiązuje euro zostaną przeliczone na złotówki i zasilą konto orkiestry.

Monika Olejnik przekazała srebrne kolczyki, w których prowadziła pierwszą "Kropkę nad i". Zostały one sprzedane za 4100 zł. Tajemnicza rzeźba plemienna, która czuwała nad ekipą filmu "W pustyni i w puszczy", podarowana przez Małgorzatę Foremniak osiągnęła cenę 2000 zł. Gwiazda wieczoru Maryla Rodowicz, podarowała na aukcję swoją gitarę akustyczną; nowy właściciel zapłacił za nią 3000 zł.

Fanty przekazali także inni artyści uczestniczący w balu. Andrzej Strzelecki podarował kij golfowy wraz z godzinną lekcją na polu golfowym, zaś Piotr Gąsowski swoją koszulkę piłkarskiej reprezentacji artystów. Zestaw fantów od Ery - koszulka Tomasza Hajto, w której grał mecz z Armenią oraz piłka z podpisami: Jerzego Engela, Michała Listkiewicza, Edwarda Kleindinsta oraz Włodzimierza Lubańskiego osiągnęła cenę 1900 zł.

13 stycznia organizatorzy balu przekażą na ręce Jurka Owsiaka w studio telewizyjnym czek opiewający na sumę 100 000 zł. Pieniądze trafią na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym samym dniu rozpocznie się słynna licytacja złotych serduszek. Pieniądze zebrane podczas X Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zostaną przekazane na zakup sprzętu diagnostycznego dla noworodków i niemowląt.

Organizatorami wieczoru były trzy firmy działające w branży internetowej: Sun Microsystems - wiodący dostawca wysokiej jakości sprzętu, oprogramowania, usług i technologii sieciowych, Oracle - producent aplikacji biznesowych wspomagających zarządzanie firmą oraz dostawca technologii, a także Cisco Systems - światowy lider w wytwarzaniu produktów sieciowych, przeznaczonych zarówno dla małych sieci lokalnych, jak i potężnych sieci korporacyjnych i Internetu.

Era Biznes zapewniła całkowitą obsługę w zakresie dokonywania transakcji za pomocą kart kredytowych. Patronem medialnym imprezy było Radio ZET i Puls Biznesu.

em