Barcelona zamiast przodu da UNICEF-owi plecy

Barcelona zamiast przodu da UNICEF-owi plecy

Dodano:   /  Zmieniono: 
Od lipca logo UNICEF pojawi się nie z przodu, a z tyłu koszulek piłkarzy Barcelony, ustępując miejsca znaczkowi Qatar Foundation - poinformował wiceprezes klubu z Katalonii Javier Faus.
Jak przyznał Faus, próby umieszczenia obu emblematów z przodu koszulek nie powiodła się, choć obie organizacje prowadzą działalność niekomercyjną. Logo UNICEF znajdzie się teraz na plecach, pod nazwiskiem piłkarza.

Do 2006 roku Barcelona była jednym z nielicznych klubów, których koszulki nie były oznaczone znaczkiem żadnego sponsora. "Barca" podpisała umowę z Funduszem Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci i przekazuje tej organizacji dwa miliony dolarów rocznie.

10 grudnia ubiegłego roku władze "Dumy Katalonii" podpisały gigantyczny kontrakt reklamowy - w wysokości 30 milionów euro rocznie - z Qatar Foundation, założoną w 1995 roku przez emira Kataru, szejka Hamada Bin Khalifa Al Thaniego, której celem jest m.in. wspieranie edukacji, rozwoju społecznego i badań naukowych. Będzie obowiązywał do końca sezonu 2015/16, a łączny zysk Barcelony wyniesie 225 mln dolarów. To najwyższa umowa sponsorska w historii klubu piłkarskiego.

pap, ps