W poniedziałek po południu na platformie znajdowało się 16 tematów. Dotyczyły m.in. układu komunikacyjnego w powstającym kwartale obiektów kulturalnych za Spodkiem, przebudowy dworca kolejowego czy problemu nielegalnych "parkingowych" na ulicach wokół strefy płatnego parkowania.
Platforma konsultacji społecznych wymaga rejestracji - użytkownicy nie muszą podawać swoich danych osobowych, lecz przedstawić login i hasło, wraz z adresem e-mail do rejestracji. Zarejestrowani użytkownicy mają możliwość wyboru problemu spośród istniejących kategorii lub zaproponowania własnego tematu do konsultacji. Pytania mają być automatycznie przyporządkowywane do istniejących wątków lub być podstawą do stworzenia nowej kategorii. Każde pytanie ma być automatycznie przekazywane do moderatora z odpowiedniego wydziału magistratu.
Urzędnicy katowickiego samorządu podkreślają, że platforma komunikacji społecznej nie służy do składania skarg i wniosków. Zgodnie z ich zamysłem, trafiające tam opinie mieszkańców i przedstawicieli organizacji pozarządowych mają ułatwić samorządowcom podejmowanie decyzji zgodnych z rzeczywistymi potrzebami.pap, ps