Według rzecznika, Górnik Zabrze może być "pierwszym przykładem" wykorzystania sportu do promocji Kompanii Węglowej. - Mogę tylko zapewnić, że takich przykładów będzie więcej - dodał, wyjaśniając że chodzi o różne dyscypliny sportowe. Wykorzystanie marki znanego klubu piłkarskiego ma być elementem nowej polityki promocyjnej KW. - Tak jak trwają intensywne prace nad strategią firmy, tak też pani prezes Joanna Strzelec-Łobodzińska uznała, że całkowitego przeorientowania wymaga polityka promocyjna - zaznaczył Madej.
Niedawno, po decyzji rady miejskiej Zabrza o dokapitalizowaniu klubu, tamtejszy samorząd został większościowym udziałowcem Górnika. Wcześniej była nim firma Allianz. Z końcem czerwca właściciele klubu porozumieli się z właścicielem firmy Budus w sprawie objęcia przez nią pakietu akcji klubu z nowej emisji.
Kompania Węglowa jest największą górniczą firmą w Europie, zatrudnia ok. 60 tys. osób. Skupia 15 kopalń, zgrupowanych w czterech centrach wydobywczych. Należy do niej m.in. znajdująca się w Zabrzu i Gliwicach kopalnia Sośnica-Makoszowy.PAP, arb