AFP uczy dziennikarzy korzystać z Twittera i FB

AFP uczy dziennikarzy korzystać z Twittera i FB

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. Twitter)
Agencja France-Presse opublikowała wytyczne dotyczące udziału dziennikarzy agencji w sieciach społecznościowych.
"Znaczna część dziennikarzy śledzi te sieci, by je monitorować. Ale niektórzy chcą także aktywnie uczestniczyć w wymianie zdań" - napisała dyrekcja AFP. Agencja apeluje do swoich dziennikarzy, by - jeśli chcą być aktywni na Twitterze lub Facebooku w ramach swej działalności zawodowej - respektowali zasady etyczne agencji oraz wyznawane przez nią wartości niezależności, równowagi i bezstronności.

Dziennikarzy korzystających z sieci społecznościowych zawodowo prosi się, by posługiwali się własnym nazwiskiem i ujawniali, że są dziennikarzami AFP. Na Twitterze mają zaś używać hasha #AFP, jeśli korzystają z tego portalu zawodowo. Wolno im publikować elementy informacji z zakresu swojej specjalizacji oraz osobiste uwagi i anegdoty, ale pierwszeństwo w publikacji muszą zachować dla serwisu komercyjnego AFP. Nie mogą też zamieszczać w sieciach społecznościowych pilnych wiadomości AFP, które są zarezerwowane dla jej klientów.

Jak zaznaczono w wytycznych, będą one regularnie aktualizowane, by uwzględniać ewolucję technologii oraz ich praktyczne zastosowanie.

zew, PAP