Warszawa walczy z wandalami. Plakatami

Warszawa walczy z wandalami. Plakatami

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. PAP/Rafał Guz) 
ZTM rozpoczął kampanię "Powiadom, nie toleruj"; akcja ma zachęcać podróżnych do informowania Straży Miejskiej o aktach wandalizmu w autobusach i tramwajach. Według Komendy Stołecznej Policji w 2011 r. na usuwanie zniszczeń wydano ponad 2 mln zł.

To czwarta edycja kampanii "Powiadom, nie toleruj" realizowana przez Zarząd Transportu Miejskiego. Plakaty zachęcające do reagowania na akty wandalizmu w pojazdach transportu miejskiego, z numerami telefonu infolinii ZTM i Straży Miejskiej, zawisną m.in. na 60 największych przystankach. W ramach kampanii będą też emitowane spoty na ekranach LCD w komunikacji miejskiej.

Jak powiedziała Jolanta Borysewicz z biura prasowego Straży Miejskiej, strażnicy najczęściej dostają zgłoszenia o bójkach, kradzieżach i spożywaniu alkoholu w komunikacji miejskiej.

Zgłoszenia można wysłać np. sms-em. - To dyskretniejsza forma informowania straży miejskiej o aktach wandalizmu - powiedziała Borysewicz. Wystarczy wysłać wiadomość o treści "pomoc" na numer telefonu 723 986 112. Następnie pasażer otrzymuje szablon, który trzeba uzupełnić o numer linii pojazdu, w którym doszło do aktu wandalizmu, okolice, w której się znajdujemy, albo numer boczny pojazdu. - Kiedy wyślemy tego sms-a, dostajemy wiadomość z potwierdzeniem, że zgłoszenie zostało przyjęte do realizacji - powiedziała Borysewicz.

W 2011 roku Straż Miejska otrzymała 1247 zgłoszeń za pośrednictwem sms-ów. W tym roku - 902. Według informacji umieszczonych na plakatach i spotach na naprawę zniszczeń w 2011 roku ZTM wydał ponad 2 mln zł. Ta kwota mogłyby pokryć koszt postawienia nowego przystanku albo zakup nowego autobusu.

Partnerami kampanii "Powiadom, nie toleruj" jest Straż Miejska miasta stołecznego Warszawy, Komenda Stołeczna Policji, firma City Info oraz TVP Warszawa.

zew, PAP