Najnowsze odkrycie NASA - dowód, że jest życie na Marsie?

Najnowsze odkrycie NASA - dowód, że jest życie na Marsie?

Dodano:   /  Zmieniono:
Życie na Marsie istniało lub wciąż istnieje? (fot. NASA/JPL-Caltech/Univ. of Arizona)
Pod powierzchnią Marsa może znajdować się woda. Być może istniało tam życie, być może nadal istnieje - wynika z najnowszych danych, przesłanych na Ziemię z satelity NASA krążącego wokół Czerwonej Planety.
Krążący wokół Marsa satelita MRO (Mars Reconnaissance Orbiter) wykonał zdjęcia szerokiego na 92 km i głębokiego na 2,2 km krateru McLaughlina. Według naukowców, głębokość krateru przypuszczalnie spowodowała, że podziemne wody spłynęły do wnętrza zagłębienia.

Na dnie krateru odnaleziono warstwowe, płaskie skały. Zawierają one minerały, które powstają w wodnym środowisku. Budowa krateru zdaje się sugerować, że w przeszłości mógł to być zbiornik wodny - marsjańskie jezioro. Takiej tezy broni współautor artykułu na temat odkrycia w internetowym wydaniu "Nature Geoscience", Joseph Michalski.

- Dzięki tym i innym doniesieniom przekonujemy się, że Mars jest bardziej złożony niż nam się wcześniej wydawało, i że w niektórych rejonach planety natknięcie się na ślady zamierzchłego życia jest bardziej prawdopodobne niż w innych - tak pracę Michalskiego i jego zespołu skomentował Rich Zurek of, naukowiec NASA zajmujący się MRO.

zew, NASA