Naukowcy: odebraliśmy potężny rozbłysk z Żyrafy

Naukowcy: odebraliśmy potężny rozbłysk z Żyrafy

Dodano:   /  Zmieniono:
fot. sxc.huŹródło:FreeImages.com
Odkryta 4 lata temu gwiazda neutronowa zaskoczyła naukowców. Okazało się, że podejrzewania o posiadanie niezwykle małego pola magnetycznego gwiazda ma... jedno z silniejszych, jakie kiedykolwiek odnotowano. - To anomalia wśród anomalii - mówią naukowcy.
Gwiazda neutronowa SGR 0418 odkryta 5 czerwca 2009 roku położona jest w gwiazdozbiorze Żyrafy - ok. 6500 lat świetlnych od Ziemi. Gwiazda należy do grupy gwiazd neutronowych, których łyżeczka materii neutronowej ważyłaby około 6 miliardów ton.

Naukowcy podejrzewali, że gwiazda ma niespotykanie słabe pole magnetyczne. Do niedawna. - Potężny jaki odebraliśmy sugeruje nam, że SGR 0418 dysponuje w rzeczywistości bardzo potężnym polem magnetycznym - mówi cytowana przez TVN24 Andrea Tiengo, astronom z University Institute of Advanced Studies w Włochy.

- Dane zrodziły podejrzenia, że SGR 0418 był w rzeczywistości dysponuje potężnym polem magnetycznym, niemożliwym do zmierzenia na chwilę obecną za pomocą zwykłych technik analitycznych - mówią naukowcy.

sjk, TVN24, space.com