Ruszyła kampania „Wyloguj się do życia”

Ruszyła kampania „Wyloguj się do życia”

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wystartowała kampania „Wyloguj się do życia, a robi się to tak” poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i internetu wśród młodzieży. Jej ambasadorami są m.in. gwiazdy polskiej reprezentacji w piłce nożnej Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski.
Projekt realizowany przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji pod nazwą Wyloguj się do życia, która uświadamiała, że zagrożenie uzależnieniem od Internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym Prawie 40 proc uczniów w wieku gimnazjalnym czuje się sobą bardziej online niż w bezpośrednich kontaktach z ludźmi. Kampania, która właśnie wystartowała ma pokazać ryzyko, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, przy jednoczesnym zachęceniu do szukania alternatyw poza światem wirtualnym oraz łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.

Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w Internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny i przeżyć. Dlatego zachęcając w kampanii do „wylogowania się” autorzy skoncentrowali się na tym, co ma największą szansę konkurowania z atrakcjami oferowanymi przez sieć i jest oceniane przez młodzież, jako wzbudzające wiele pozytywnych emocji – czyli przede wszystkim sport i muzyka. Do projektu zaproszeni zostali raperzy: Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (2cztery7). Sport reprezentować będą międzynarodowe gwiazdy piłki nożnej: Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski – którzy podobnie jak wszyscy muzycy – zgodzili się zostać honorowymi ambasadorami kampanii.