Urzędnicy nie mieli dostępu do "Źródła"

Urzędnicy nie mieli dostępu do "Źródła"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Komputer, urząd, praca (fot. © Syda Productions/Fotolia)
Przez kilkadziesiąt minut urzędnicy mieli problemy z wykonywaniem swojej pracy. Nie mogli wystawiać aktów zgonu, przyjmować wniosków o dowody osobiste, czy mieli problemy z meldunkami. Wszystko przez awarię Systemu Rejestrów Państwowych.
Kłopoty te związane były z aktualizacją systemu MSW i wyłączeniem starego programu odpowiedzialnego za obsługę rejestrów państwowych. Nocne testy wypadły pozytywnie, jednak rano urzędnicy nie mogli zalogować się do "Źródła", a system pokazywał błąd. 

System zaczął działać poprawnie dopiero przed godziną 9. Do tego czasu urzędnicy musieli wszystko robić ręcznie, a dopiero potem mieli możliwość wprowadzenia danych do systemu. 

System, który łączy w sobie rejestry dowodów osobistych, aktów stanu cywilnego oraz PESEL, a także aplikacja „Źródło”, która go obsługuje został wprowadzony 2 marca. 

Pg/rmf24.pl