Dziennikarze i zaproszeni goście poruszyli m.in. takie tematy, jak "Kościół w czasach popkultury", "Polityka a uczucia religijne", "Tolerancja wobec innych wartości", "Żarty i kpiny z Kościoła i wiary", "Na co może sobie pozwolić artysta", "Czy istnieje coś takiego jak uczucia religijne". 31 marca zastanawiano się, czy kościół dba o swój wizerunek.
Warsztaty organizowane są dla dziennikarzy pracujących w redakcjach telewizyjnych, radiowych, prasowych i zajmujących się dziennikarstwem internetowym. Zgodnie z programem, po każdym wykładzie dziennikarze mieli czas na dyskusję i zadawanie pytań. Licheńskie spotkania mają charakter nieodpłatnych warsztatów. Zdaniem organizatorów konferencji, spotkania dziennikarzy mają być z jednej strony okazją do podejmowania i komentowania różnych aktualnych zjawisk, a z drugiej powinny integrować to środowisko.
Organizatorem warsztatów było sanktuaryjne biuro prasowe. Patronat medialny przyjęły Polska Agencja Prasowa i Katolicka Agencja Informacyjna.
PAP, arb