Zmiana nastąpiła w związku z zbliżającymi się Mistrzostwami Europy we Francji. Na opakowaniach pojawiły się zdjęcia piłkarzy z dzieciństwa, m.in. Mario Goetze, Christophera Kramera, Jerome'a Boatenga i Ilkaya Gundogana.
Za sprawą dwóch ostatnich nazwisk hashtag #Kinderschokolade stał się jednym z najpopularniejszych w niemieckich serwisach społecznościowych. „Oni nie cofną się przed niczym. Czy oni naprawdę to sprzedają? A może to żart?” – wpis tej treści pojawił się na Facebooku organizacji PEGIDA BW - Bodensee. Przy tym zamieszczone zostały zdjęcia opakowań czekoladek Kinder z wizerunkiem Boatenga i Gundogana.
twitter
Rzecznik organizacji nie skomentował sprawy. Z kolei szef Niemieckiego Związku Piłki Nożnej Reinhard Grindel podkreślił, że komentarze zwolenników organizacji były „niesmaczne”. Dodał, że niemiecka reprezentacja piłkarska jest jednym z najlepszych przykładów udanej integracji.