Polska szkoła dyskryminuje... chłopców i dziewczynki

Polska szkoła dyskryminuje... chłopców i dziewczynki

Dodano:   /  Zmieniono: 
Model kształcenia dzieci w wieku 6-7 lat oparty na nauce na pamięć sprzyja dziewczynkom – informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Sześcio- i siedmioletnie dziewczynki lepiej czytają, piszą i  logiczniej myślą niż ich koledzy - wynika z pilotażowego programu Instytutu Badań Edukacyjnych, mającego ocenić umiejętności i wiedzę dzieci w wieku wczesnoszkolnym. - Chłopcy mają potrzebę poznawania wszystkiego na własnej skórze. Dziewczynki są za to nastawione na nawiązywanie relacji, nauka jest dla  nich wartością dodaną - tłumaczy pedagog Urszula Moszczyńska.

Ofiarami mechanicznego systemu kształcenia w polskich szkołach padają jednak nie  tylko chłopcy, lecz również same dziewczęta. Często zaniedbuje się ich potencjał matematyczny, wychodząc z założenia, że to chłopcy są lepsi w  naukach ścisłych.

Wyniki pilotażu są niepokojące z jeszcze jednego powodu. Fatalnie wypadły w nim dzieci z małych miast. - Maluchy w metropoliach mają częstszy kontakt z książkami. Ma to ewidentny wpływ na późniejsze osiągnięcia dzieci - ubolewa Piotr Rycielski z Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia (SUEK) IBE, która prowadzi badania.