YouTube coraz bardziej informacyjny

YouTube coraz bardziej informacyjny

Dodano:   /  Zmieniono: 
Bloomberg 
Użytkownicy serwisu YouTube coraz częściej sięgają po materiały informacyjne. W tym roku duże zainteresowanie wzbudziły filmy relacjonujące ważne wydarzenia na świecie, takie jak trzęsienia ziemi i fala tsunami w Japonii, Arabska Wiosna oraz śmierć Osamy Bin Ladena.
Tak wynika z opublikowanego wczoraj YouTube Zeitgeist ? raportu o najczęściej oglądanych klipach wideo w 2011 roku w Polsce i na świecie.

Należący do Google serwis, oprócz zwiększającej się roli informacyjnej, coraz częściej pełni również funkcję praktycznego poradnika. Dużą popularnością na YouTube cieszą się filmy typu: 'jak zawiązać krawat' lub 'jak ugotować rosół'.

Do najchętniej oglądanych materiałów wideo nadal należą jednak teledyski. Zarówno w Polsce, jak i na świecie najczęściej wyświetlane są klipy gwiazd muzyki pop, takich jak Jennifer Lopez, Ewa Farna lub raper Pitbull. Najchętniej odtwarzanym polskim teledyskiem w mijającym roku był klip do piosenki 'Nie ma cwaniaka nad Warszawiaka'. Na świecie natomiast królowała niejaka Rebecca Black, której amatorski teledysk pt. 'Friday' zrobił furorę w sieci, a sam utwór zyskał opinię najgorszej piosenki wszech czasów.

Dużą popularnością wciąż cieszą się również zabawne filmy, których bohaterami są zwykle dzieci lub zwierzęta. Serwis YouTube ma w Polsce ponad 11 mln użytkowników miesięcznie.