Akcja „Kochajcie się mamo i tato”. Kto za nią stoi? Ile kosztowały plakaty?

Akcja „Kochajcie się mamo i tato”. Kto za nią stoi? Ile kosztowały plakaty?

Plakaty na ulicach polskich miast
Plakaty na ulicach polskich miast Źródło:Shutterstock
Wielu mieszkańców polskich miast z pewnością kojarzy liczne plakaty z hasłem „Kochajcie się mamo i tato”, które pojawiły się ostatnio w przestrzeni publicznej. Kto stoi za tą akcją?

W ostatnim czasie ulice polskich miast zalały plakaty zachęcające rodziców do pozostania w związku i nie podejmowaniu decyzji o rozwodzie z hasłem „Kochajcie się mamo i tato”. Jest to inicjatywa Trudnych Małżeństw Sychar, której członkowie uważają, że ludzie powinni trwać w małżeństwach nawet wtedy, gdy w relacjach pojawią się uzależnienie czy zachowania przemocowe.

Kto stoi za kampanią „Kochajcie się mamo i tato?”

Gazeta.pl ustaliła, że kampanię sfinansowała Fundacja Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara z siedzibą w Kornicach. Na jej czele stoi właściciel firmy EKO-OKNA Mariusz Kłosek, którego nazwisko można znaleźć w tegorocznym zestawieniu najbogatszych Polaków magazynu „Forbes”.

Ile kosztowała kampania „Kochajcie się mamo i tato?”

Dom mediowy Media People na prośbę aktywistek Pauliny Zagórskiej i Martyny Kaczmarek obliczył, że wartość kampanii fundacji Nasze Dzieci szacowana jest na ponad 970 tys. zł w listopadzie, ponad 3,9 mln zł w grudniu i aż 12,3 mln zł w styczniu. Łącznie jest to więc ponad 17 mln zł, jednak dom mediowy zaznacza, że z uwagi na udzielane zniżki rzeczywiste koszty kampanii to około 5,5 mln zł.

Aktywistki zwracają uwagę na fakt, iż ta kwota to równowartość m.in. 40 tysięcy godzin pomocy psychologicznej, rocznego dożywienia 4655 dzieci, wypożyczenia 4702 łóżek rehabilitacyjnych, zakupu 1868 wózków dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym czy wysłania dzieci z trisomią na 1640 tygodniowych turnusów rehabilitacyjnych.

instagram

Źródło: Gazeta.pl