Egzamin trwał 180 minut. Arkusz egzaminacyjny zawierał 11 zadań otwartych, czyli takich, gdzie zdający sam musi udzielić odpowiedzi oraz poprawnie zapisać sposób rozwiązania. W zależności od stopnia trudności maturzyści mogli otrzymać za zadanie od 3 do 6 punktów. Maksymalnie mogli uzyskać łącznie 50 punktów. W jednym z zadań maturzyści mieli wyznaczyć 4 kolejne liczby całkowite takie, że największa z nich jest równa sumie kwadratów trzech pozostałych z nich. W innych musieli się wykazać umiejętnościami: rozwiązywania nierówności 4-go stopnia, równania trygonometrycznego oraz umiejętnością dowodzenia. Musieli np. udowodnić, że jeżeli a+b>=0, to prawdziwa jest nierówność a3+b3>=a2b+ab2.
Aby rozwiązać zadania zdającym egzamin potrzebna była też znajomość figur geometrycznych płaskich i brył oraz ich własności. W jednym z zadań z tej grupy należało zauważyć zależności między długościami odcinków w prostokącie, a w innym policzyć objętość ostrosłupa. Maturzyści musieli wykazywać się także znajomością kombinatoryki i rachunku prawdopodobieństwa. Zadania, za które można było dostać największą liczbę punktów, dotyczyły: równania kwadratowego z parametrem, ciągów: arytmetycznego i geometrycznego i ich własności oraz długości odcinka, którego jeden z końców był dany, a współrzędne drugiego były wyrażone przy pomocy parametru.
Arkusz egzaminacyjny rozwiązywany w środę przez maturzystów jest dostępny na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej www.cke.edu.pleb, pap