Alkoholizm telewizyjny

Alkoholizm telewizyjny

Dodano:   /  Zmieniono: 
Aż 81 proc. Polaków deklaruje, że pije alkohol - z danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce. Polacy najczęściej wybierają piwo.
"Ponad połowa Polaków (56 proc.) preferuje piwo, 17 proc. -  wódkę, 11 proc. - wino, a 16 proc. - inne alkohole" - powiedziała Danuta Gut z biura zarządu Związku, powołując się na dane TNS OBOP.

Zdaniem Gut, przeciętny polski piwosz to mężczyzna w średnim wieku, który ma stałą prace i mieszka z żoną i dwójką dzieci. Najczęściej jest lojalny wobec swojej ulubionej marki piwa, ale  coraz rzadziej. Najczęściej pije piwo w domu, podczas oglądania telewizji.

"Konsumenci piwa najczęściej twierdzą, że wybierają ten trunek dlatego, że doskonale orzeźwia (78 proc.), pozwala zrelaksować się (66 proc.)" - powiedziała Gut.

60 proc. piwoszów uważa, że picie piwa jest dobrą okazją do  spotkań, a 59 proc. podkreśla, że piwo pozwala zachować kontrolę i  można długo pić, nie upijając się.

les, pap