UOKiK ukarał SKOK. Za reklamę

UOKiK ukarał SKOK. Za reklamę

Dodano:   /  Zmieniono: 
UOKiK ukarał SKOK. Za reklamę (fot. sxc.hu)Źródło:FreeImages.com
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że prowadzona latem 2012 kampania reklamowa SKOK-u im. F. Stefczyka w Gdyni wprowadzała odbiorców w błąd. Na firmę nałożono karę w wysokości 1,3 mln zł - podaje serwis wirtualnemedia.pl.
Kontrowersyjna kampania SKOK-u Stefczyka trwała od 1 czerwca do 31 sierpnia 2012. W reklamach  wykorzystywano hasła: "Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale” i "0 zł za przelewy w oddziale”.

W rzeczywistości klienci mogli wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji.

W ocenie UOKiK-u gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty, mogliby nie skorzystać z reklamowanych usług. 

UOKiK uznał, że SKOK Stefczyka wprowadził konsumentów w błąd. Za naruszenie interesów konsumentów nałożono na przedsiębiorcę karę wynoszącą 1 300 862 zł.

ja, wirtualnemedia.pl