#Booktokerki ujawniają prawdę o branży wydawniczej: Niektóre książki powstają „pod TikToka”

#Booktokerki ujawniają prawdę o branży wydawniczej: Niektóre książki powstają „pod TikToka”

Nela Mańkowska i Izabela Górska
Nela Mańkowska i Izabela Górska Źródło:Archiwum prywatne
Na #BookToku najczęściej królują smutne młodzieżówki, że bohaterka jest śmiertelnie chora i zakochuje się w chłopaku i oni na koniec muszą się pożegnać. Popularne są też bardzo skrajne motywy typu „enemies to Lovers” – o fenomenie trendu, w związku z którym na TikToku pojawiło się już ponad 29 milionów filmów z hasztagiem #BookTok, mówiły Nela Mańkowska, na TikToku znana jako Culturomaniaczka i Izabela Górska, czyli Książkowa Baba. – Romanse czy niektóre „młodzieżówki” są „pchane” na TikToka, bo wiadomo, że ta książka tam znajdzie swojego odbiorcę – wyjaśniały światowy fenomen odpowiadając przy tym na pytanie, czy w rzeczywistości on wpływa na wzrost czytelnictwa.

Paulina Socha-Jakubowska, „Wprost”: Ile masz lat?

Nela Mańkowska, Culturomaniaczka: 22.

I jakie zasięgi na TikToku?

N.M.: Jeżeli chodzi o obserwujących, to ponad 270 tysięcy. Każdy film ma ok. 100 tysięcy, co drugi film ma 200-300 tysięcy odtworzeń.

Wiem, że TikTokerzy sumują lajki.

N.M.: To muszę sprawdzić, bo kompletnie nie patrzę na takie rzeczy.

(Po chwili).

18,3 mln lajków.

Słuchanie podcastu i czytanie całości treści w dniu premiery nowego odcinka dostępne jest jedynie dla stałych Czytelników „WPROST PREMIUM”. Zapraszamy.

Odcinek dostępny jest w ramach promocji:

Podcast został zrealizowany we współpracy ze Studiem Plac.

Iza, a jak ty znalazłaś się na TikToku?

Izabela Górska, Książkowa Baba: Zawsze siedziałam bardziej w sferze filmowo-serialowej. Ale „skończyło mi się już wszystko”, „widziałam już wszystko”, mogłabym ewentualnie oglądać po raz kolejny i kolejny, i stwierdziłam, że potrzebuję jakichś nowych bodźców. Wiadomo, że książki bardziej pobudzają kreatywność, nic nie jest podane nam od razu na tacy, tylko musimy mózg uaktywnić (…). Przeczytałam „Zaklinacza koni” (…), to był chyba 2022 rok. Zaczynałam od Instagrama, tylko że Instagram jest bardziej zobowiązujący, tam trzeba jednak tę książkę przeczytać, trzeba tą recenzję napisać, trzeba zrobić zdjęcie.

N.M.: A normalnie jej nie czytasz?

Co najbardziej „żre” na TikToku? „Królują smutne młodzieżówki”
Źródło: Wprost