Naukowcy odkryli „mityczną bestię”. To „robak” sprzed 500 mln lat

Naukowcy odkryli „mityczną bestię”. To „robak” sprzed 500 mln lat

Sensacyjnego odkrycia dokonali ostatnio chińscy naukowcy, którzy trafili na skamielinę tajemniczego stworzenia, żyjącego w oceanach ponad 500 mln lat temu – podaje „Telegraph”.

Galeria:
"Mityczna bestia" sprzed 500 mln lat odkryta w Chinach

Malutkie morskie stworzenie zostało określone przez naukowców jako „mityczna bestia”. Ta nazwa nie odnosi się jednak jego do rozmiarów, tylko wyglądu. Zdaniem paleontologów, organizm sprzed ponad pół miliarda lat przypomina robaka, którego ciało pokryte jest… kolcami przypominającymi wykałaczki. Ponadto jego głowę chroni osłona przypominająca hełm, a jedną z wyróżniających go cech jest charakterystyczny szpikulec.

Według „Telegraph”, do tej pory w południowo-zachodnich Chinach odkryto tylko dwie skamieliny. Nowy gatunek został nazwany „Orthrozanclus elongate”. Z badań naukowców wynika, że „robak” miał 1,5 cm długości i 3 mm szerokości. Z kolei ostre kolce na ciele miały 6 mm. Skamieliny przewieziono do uniwersytetu Durham w północno-wschodniej Anglii, gdzie będzie pracował nad nimi zespół naukowców z Wielkiej Brytanii i Chin.

W najgłębszym miejscu na ziemi, na dnie Rowu Mariańskiego, naukowcy odkryli nowy gatunek