Asteroida wielkości autobusu przeleci obok Ziemi. Będzie można ją zobaczyć

Asteroida, Ziemia, zdj. ilustracyjne
Asteroida, Ziemia, zdj. ilustracyjneŹródło:Fotolia / 3000ad
Asteroida wielkości autobusu ma przelecieć obok Ziemi z prędkością 11600 km/h. Obiekt może zbliżyć się do naszej planety na odległość 105 tys. km. Niezwykłe zjawisko będzie mógł zobaczyć każdy, dzięki transmisji w sieci.

Asteroida o nazwie 2018 DV1 została odkryta dopiero w poniedziałek 26 lutego, dzięki użyciu najpotężniejszych dostępnych teleskopów. Obiekt ma średnicę od 5,6 do 12 metrów.

Astronomowie twierdzą, że asteroida w żaden sposób nie zagraża naszej planecie. Podkreślają, że 2018 DV1 będzie już 18. obiektem od początku tego roku, który przeleci w 1/3 odległości księżycowej od naszej planety. Trasę, jaką pokona kosmiczny obiekt można sprawdzić na specjalnej animacji, dostępnej na stronie space.com.

Kiedy i gdzie oglądać przelot asteroidy 2018 DV1?

Asteroida będzie mijała Ziemię w piątek 2 marca, około godz. 18:30 czasu polskiego. Według „Daily Mail”, w sieci będzie udostępniona transmisja, która pokaże przelot obiektu. Transmisja na żywo ma być możliwa, dzięki specjalnemu teleskopowi, który znajduje się w obserwatorium w Arizonie w USA.

64 tys. km od Ziemi

Na początku lutego, NASA informowała o asteroidzie 2018 CC. W piątek 9 lutego o godzinie 23:30, asteroida znalazła się w odległości około 64 tysięcy kilometrów. Jest to dystans pięciokrotnie mniejszy niż odległość Ziemi do księżyca.

W ciągu roku NASA wykrywa około 1500 nowych obiektów przelatujących w pobliżu Ziemi. Małe asteroidy mijają Ziemię i księżyc kilka razy w miesiącu. Ziemia nie jest zagrożona uderzeniem przez żadną znaną do tej pory asteroidę od co najmniej 100 lat.

Niezwykłe odkrycie astronomów. Ten tajemniczy obiekt jest naszym pierwszym „gościem” spoza Układu Słonecznego