Lewica bada rynek

Lewica bada rynek

Dodano:   /  Zmieniono: 
SdPl i PD sprawdzają, czy Polacy są przywiązani do szyldu Lewica i Demokraci. Obie partie zleciły na ten temat badania opinii publicznej - donosi piątkowa "Rzeczpospolita".

Sekretarz generalny SdPL Wojciech Filemonowicz wyjaśnia, że partia chce wiedzieć, jak ta nazwa kojarzy się Polakom. Po wakacjach SdPl i PD chcą bowiem stworzyć wspólną koalicję - albo pod starą nazwą albo pod nowym szyldem. Zamierzają razem walczyć o elektorat w wyborach do Parlamentu Europejskiego i stanąć do konfrontacji z blokiem, który utworzy SLD.

Gazeta przypomina, że nazwa Lewica i Demokraci zniknęła ze sceny politycznej po tym, jak ówczesny szef Sojuszu Wojciech Olejniczak zerwał współpracę z PD. Demokraci założyli w parlamencie własne koło