Od kilku dni strażników miejskich obowiązuje nowe zarządzenie "w sprawie zasad wypełniania notatników służbowych". Strażnicy mają niezły ubaw, donosi "Życie Warszawy".
Z rozdziału IV, paragrafu 12, podpunktu 2. zarządzenia nr 9 strażnik dowie się, że: "Zapisy powinny być rzeczowe". Z podpunktu 6., że "Strony notatnika, jak również okładki nie mogą być wykorzystywane w charakterze brudnopisu".
Polecono także strażnikom "dokonanie wpisów w miarę możliwości w czasie jazdy; kierujący pojazdem jest zobowiązany do ich uzupełnienia po jej zakończeniu".
Funkcjonariusze najwięcej głowią się nad paragrafem 17.: "W przypadku interwencji strażnik wpisuje w szczególności imię, nazwisko, stanowisko służbowe, jednostkę, kryptonim strażników lub policjantów udzielających wsparcia i dane pracowników służb miejskich".
- Jak mam spisać policjanta? Z dowodu? - zastanawia się rozmówca "Życia Warszawy". - Do tej pory wpisywałem numer boczny radiowozu i ewentualnie numer odznaki. Czy ja w ogóle mogę spisać policjanta? Gazeta zadała te pytania rzecznikowi stołecznej policji Marcinowi Szyndlerowi. Długo milczał.