Nie lubimy się ubezpieczać

Nie lubimy się ubezpieczać

Dodano:   /  Zmieniono: 
Z przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Homo Homini badania polskiego rynku ubezpieczeń turystycznych wynika, że daleko mu do nasycenia, pisze "Parkiet".
Okazuje się, że zaledwie 14 proc. osób wyjeżdżających na wakacje w grupach zorganizowanych kupuje dodatkowe polisy (oprócz zapewnianych przez organizatorów).

Jeśli już polscy turyści decydują się na wykupienie dodatkowej ochrony, najczęściej jest to ubezpieczenie obejmujące następstwa nieszczęśliwych wypadków oraz koszty leczenia. Tego rodzaju polisy wybiera 92 proc. podróżujących z grupą i 70 proc. turystów indywidualnych. 18 proc. Polaków zwiedzających obce kraje na własną rękę zainteresowanych jest także różnymi produktami assistance.

W 2009 r. rynek polis turystycznych w Polsce wart był ok. 300 mln zł, podaje gazeta giełdy.