Kontrowersje zaczęły się od serii krótkich filmów marki, które pojawiły się w mediach społecznościowych. Trzy spoty zostały stworzone w celu promowania wielkiego pokazu, który miał odbyć się w Chinach. Przedstawiały one modelkę, która próbowała jeść tradycyjne dania włoskie (pizza czy spaghetti) pałeczkami. Jak zauważa CNN, narrator zdaje się błędnie wymawiać nazwę marki. Niektórzy twierdzą, że jest to naśmiewanie się z tego w jaki sposób mówią Chińczycy. Luksusowa marka została oskarżona o banalizację chińskiej kultury i propagowanie niekorzystnych stereotypów.
„Od zawsze kochamy Chiny”
Stefano Gabbana i Domenico Dolce opublikowali nagranie na oficjalnym profilu Dolce & Gabbana na Twitterze. W trwającym niespełna półtorej minuty filmie przepraszają za zaistniałą sytuację. – Nasze rodziny zawsze uczyły nas, by szanować różne kultury na całym świecie i dlatego chcielibyśmy prosić was o przebaczenie, jeśli popełniliśmy błędy w interpretowaniu waszej – słyszymy w nagraniu. Projektanci przyznali, że od lat są związani z Chinami. – Od zawsze kochamy Chiny. Odwiedzaliśmy ten kraj i poznaliśmy wiele jego miast. Kochamy waszą kulturę i musimy się jeszcze wiele nauczyć – dodali. W nagraniu zapewnili także, że „nigdy nie zapomną tego doświadczenia i z pewnością taka sytuacja się nie powtórzy”. – Z głębi naszych serc prosimy o przebaczenie – zakończyli swoje oświadczenie.
twitterCzytaj też:
Pokaz Dolce & Gabbana w Chinach odwołany z powodu oskarżeń o rasizm